Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tips på inkomst

Söker seriösa tips på extrainkomst.
T ex säljer ni saker på loppis, tillverkar ni egna saker och säljer? Vill som sagt ha tips och idéer på att tjäna lite extra

Många gör betalda undersökningar. Jag har testat men för egen del tyckte inte att det var värt tiden det tog. Jag är dålig på att sälja saker men däremot har jag extrajobb för att dryga ut inkomsten.
Kan du göra egna saker så kan du sälja på jul- och påskmarknader och även vissa butiker kan vilja sälja ditt hantverk.

Många gör betalda undersökningar. Jag har testat men för egen del tyckte inte att det var värt tiden det tog. Jag är dålig på att sälja saker men däremot har jag extrajobb för att dryga ut inkomsten.
Kan du göra egna saker så kan du sälja på jul- och påskmarknader och även vissa butiker kan vilja sälja ditt hantverk.
Nej betalda undersökningar tycker jag inte heller är värt det Utan vill då hellre göra något kreativt eller något annat extrajobb

Jag är ganska kreativ av mig, men jag tycker det är svårt att ge rent generella tips, då vi alla är så olika och har olika förutsättning för vad som kan fungera just för dig. Men jag listar lite man kan få in extra pengar på som jag kommer att tänka på just nu

* Hundvakt/kattvakt/barnvakt. Särskilt populärt inför semestern, men funkar hela året
* Plocka bär, svamp eller annat i naturen och sälj. Tänk kreativt, mossa, kottar och andra saker du kan hitta, kan säljas till tex jul. Äldre som inte kan komma ut, kanske skulle uppskatta nässlor ( till soppa) etc. Många kan eller vill inte gå ut i skogen och föredrar att köpa.
* Som Myra skrev, undersökningar på nätet
* Extrajobb. Inom vården och städ är det ganska enkelt att få på timmar och kräver oftast ingen utbildning
* Är du bra på något, som tex måla, teckna, fotografera, pyssla ihop något ( julprydnader, sticka, virka, sy som ex). Tillverka och sälj
* Bli kontaktperson ( inom vården) åt någon med funktionshinder
* Hjälpa någon äldre med enklare tjänster såsom handla, göra ärenden etc. Finns även något som heter "Gubbe" som söker folk till liknande tjänster
* Är du duktig på blommor/krukväxter. Ta skott på dina växter och tigg hos dina vänner och släktingar. Sälj skotten, eller plantera och sälj dem som krukväxter.
* Har du balkong, trädgård eller ljusa fönster. Odla lite grönsaker och annat ätbart. ( Kanske ingen extrainkomst, men du sparar in på att slippa köpa själv) och visst kan man även odla tex gurka mm och göra inläggningar mm för att sälja.
* Duktig på att laga mat, baka, safta och sylta? Det går att sälja på marknader eller på tex f`b´s market place, lokala grupper etc
* Har du körkort och bil? Erbjud dig att vara lite "taxi" till vänner och bekanta som ska ut på festligheter och liknande.
* Bor du nära något evengemang som kommer. Fråga om du får sova hos någon och hyr ut lägenheten över tex en helg till någon som kanske behöver boende.
* Är du bra på något annat du kan komma på? Klippa hår, göra naglar, sminka, måla staket, tapetsera, lägga golv, snickra, ja vad som helst. Erbjud dina tjänster och sälj in dem
* Sen naturligtvis, rensa hemma, stå på loppis, men det skrev du ju själv i inlägget.

Hoppas jag fick dig till någon ide du kan tänka dig pröva och få in något extra. Lycka till

Söker seriösa tips på extrainkomst.
T ex säljer ni saker på loppis, tillverkar ni egna saker och säljer? Vill som sagt ha tips och idéer på att tjäna lite extra
Sök jobb på olika bemanningsföretag. Adecco, Lernia mm.
jobbar själv heltid (nattetid) och gör ca 50h/månad på mitt extrajobb.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp