• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Tips tack, släppa till inkasso?

VTH

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
61
Poäng
196
Börjar hamna i en situation nu där jag inte orkar med att trolla med knäna längre. Har ju såklart försatt mig i situationen själv men att försöka trolla nu tär så sjukt mycket på mitt mående. Inte tagit/ansökt något via UC på ett bra tag men har en score på 18. Behöver nog kämpa året ut för att ha chans att få något samlingslån?
Frågan är dock vad jag ska göra med allt jag har utanför UC som äter upp mig:
Lumify, credifi, loanstep, daypay, monetti, vivus. Tror att Ferratum syns på UCn?

Vad ska jag göra? Har aldrig släppt något till inkasso men vad är era tips? Ovannämnda skit kostar mig 9-10k/månad.

Jag behöver er hjälp med hur jag ska tänka. Har inget sparutrymme som ni märker.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

caldoreon

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
10 Januari 2022
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Börjar hamna i en situation nu där jag inte orkar med att trolla med knäna längre. Har ju såklart försatt mig i situationen själv men att försöka trolla nu tär så sjukt mycket på mitt mående. Inte tagit/ansökt något via UC på ett bra tag men har en score på 18. Behöver nog kämpa året ut för att ha chans att få något samlingslån?
Frågan är dock vad jag ska göra med allt jag har utanför UC som äter upp mig:
Lumify, credifi, loanstep, daypay, monetti, vivus. Tror att Ferratum syns på UCn?

Vad ska jag göra? Har aldrig släppt något till inkasso men vad är era tips? Ovannämnda skit kostar mig 9-10k/månad.

Jag behöver er hjälp med hur jag ska tänka. Har inget sparutrymme som ni märker.
Hur stora är beloppen på respektive kredit?
Om du skött betalningarna kanske du kan höja Loanstep eller Ferratum och lösa Lumify/Credifi/Vivus, sen försöka beta av daypay som jag gissar är två krediter per månad som du förlänger genom att betala in och ta ut på nytt varje månad?
 

VTH

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
61
Poäng
196
Hur stora är beloppen på respektive kredit?
Om du skött betalningarna kanske du kan höja Loanstep eller Ferratum och lösa Lumify/Credifi/Vivus, sen försöka beta av daypay som jag gissar är två krediter per månad som du förlänger genom att betala in och ta ut på nytt varje månad?
Loanstep: 24000
Ferratum: 17000
Lumify: 30000
Credifi: 12000
Vivus: 12000
Daypay: 4000

daypay, Lumify och credifi är betala in/ut varje månad. Aldrig bommat en betalning någonstans men verkar omöjligt att höja någonstans.
 

caldoreon

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
10 Januari 2022
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Jag förstår hur tråkig situationen är… Jag hade nog slutbetalat daypay och låtit Lumify gå till inkasso för att få ner månadskostnaden. Det tar ändå minst två månader innan den sticker dit, blir något dyrare men kanske kan vara skönt att bli av med daypay och samtidigt kunna amortera lite extra på annat i två månader.

Vet att det finns fler betydligt mycket kunnigare än jag i forumet, håller tummarna för att du får bättre tips
 

VTH

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
61
Poäng
196
Daypay känns som ett snabbt problem att lösa. Är ju Lumify, Credifi, Loanstep och Vivus som framförallt känns segt. Någon som vet om det finns någon större risk om man släpper alla dessa fyra till inkasso?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp