Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Trygghetsförsäkring / a-kassa

När jag tog ett samlingslån så tecknade jag mig även för en trygghetsförsäkring via Sambla, istället för ett klassiskt låneskydd. Jag försäkrade 10 000 kronor i månaden.
Men nu börjar jag allt mer fundera på om försäkringen skulle vara mer eller mindre värdelös om jag blev av med jobbet (absolut inget som tyder på att mitt jobb är i fara, men efter att ha strulat till det tidigare med privatekonomin så vill jag helst ha hängslen och livrem)
Så här står det: "Försäkringen avser att täcka del av månatliga kostnader såsom låne-, hyres-, abonnemangssamt övriga driftskostnader för boende." Grejen är ju att jag skulle kunna klara mig på min vanliga a-kassa, men det skulle bara bli över ett par tusen till mat och andra utgifter.
Ett annat stycke som jag har hakat upp mig på. "Du väljer själv den månatliga ersättning du vill ha avseende arbetsoförmåga och arbetslöshet. Högsta ersättningsbelopp du kan teckna är 10 000 kr per månad under ett (1) år. Ersättningen får högst motsvara 60 % av den försäkringstagarens bruttolön. "
Min lön är på cirka 32 000. Vad betyder detta för mig?
Kan a-kassan sätta stopp för utbetalningar om jag har en trygghetsförsäkring upptill? Eller vice versa, att trygghetsförsäkringen inte gäller (eller begränsas) för att jag har a-kassa?
Någon som är insatt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp