Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Upp över öronen begravd i skulder

Men ni har ju börjat nu i alla fall och insett att det sätt ni har sett på er ekonomi tidigare inte håller längre.Visst gör det ont och är ångestskapande när man upptäcker hur det står till och vilken idiot man varit men då gör man förhoppningsvis inte om samma sak igen.

Känner så väl igen din situation och hur du mår, känslan av att vara värdelös och svika sig själv och sina barn, har varit där och är delvis kvar där då min ekonomi fortfarande är dålig då jag har sjukpension och är ensamstående med 2 barn. Men att sticka huvudet i sanden har jag slutat med det gör ju som du vet bara saken värre och ångesten blir outhärdlig kunde inte sova eller tänka logiskt när det var som värst. Har slutat med skräplån som smslån och dåliga krediter då ångesten av att betala tillbaka varje månad och behöva låna igen höll på förtära mig. Jag har fortfarande till viss del ångest inför varje månadsskifte att inte jag ska kunna betala mina räkningar utan smslån att täcka upp med. Men det går och idag är en bra dag allt är betalt, visserligen finns det inte utrymme för något extra för mig och barnen men så är det bara och det är bra att gilla läget. Får jag fråga vad har ni gjort för att spara in på era utgifter? Såsom prenumerationer och olika abonnemang.

För två år sen ca slutade jag "sticka huvudet i sanden" & började ta tag i våra problem. Jag skrev ut kontoutdrag från alla våra konton för tre månader & gick igenom i detalj vad vi la våra pengar på, vilket i sig var skrämmande med alla dessa småuttag som blev till stora summor. Räknade ut via dessa utdrag hur mycket de saker kostade som vi verkligen behöver, gjorde ett exellark med en budget där jag specar upp allt det nödvändiga & hur mycket vi har att röra oss med varje vecka. Sätter in dessa pengar på ett eget konto. Jag specar också upp alla räkningar & ser precis vad vi har. Gått igenom & sparat ca 2000 kr på att byta abonnemang eller avsluta onödiga saker. Efter 3 månader gjorde jag samma sak igen, skrev ut nya kontoutdrag & gick igenom det hela igen, fick ändra lite så att siffrorna stämde med verkligheten, tog i lite lågt i början :) Nu kan jag inte leva utan att ha stenkoll på min budget & det har resulterat i att vi idag betalar allt vi ska & lägger inte en krona på något onödigt, eftersom det inte finns utrymme till det. Det har blivit en sport att få pengar över när veckan är slut :) Ja detta har funkat riktigt bra för oss!

Nä sticka ner huvudet i sanden igen är väl meningslöst. Nu har jag ansökt om skattejämkning, sökt extra jobb, fått ner månadsbetalningen på några av lånen genom att förlänga återbetalningstiden, sagt upp onödiga prenumerationer mm. Om det kommer hålla vet jag inte men det är ju ett litet steg, en början...
Jag vaknar fortfarande med hjärtklappning om nätterna med en känsla av att någon sitter på bröstet men jag ställer mitt hopp till att vi kan göra något i november går inte det vet jag inte vad jag tar mig till.

Bra jobbat, det kommer att ge resultat. Med små steg kan man komma väldigt långt :)

Nä sticka ner huvudet i sanden igen är väl meningslöst. Nu har jag ansökt om skattejämkning, sökt extra jobb, fått ner månadsbetalningen på några av lånen genom att förlänga återbetalningstiden, sagt upp onödiga prenumerationer mm. Om det kommer hålla vet jag inte men det är ju ett litet steg, en början...
Jag vaknar fortfarande med hjärtklappning om nätterna med en känsla av att någon sitter på bröstet men jag ställer mitt hopp till att vi kan göra något i november går inte det vet jag inte vad jag tar mig till.

Ett besök till en läkare kanske inte är så tokigt, få hjälp att reda ut depression och ångest, som det lär vara..
Annars är det väl att börja släppa allt till kronofogden som kvarstrår..

Vänta inte till november om du mår dåligt fysiskt/psykiskt det är ingen i familjen hjälpt av om du vaknar med ångest och hjärtklappning. Sök läkarhjälp har varit där själv och fick hjälp och fick prata av mig hos kurator på vårdcentralen när det var som värst.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp