Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmäta häst?

Tack för era svar. Det känns ju bra att höra, att det inte bör vara så aktuellt. Jo jag vet att jag kommer få leva lite snålare, 450:-/månad kostar hennes försäkring. Blir hon dålig/skadad( vet vad det kostar) så finns resurser för det. Jag har dessutom möjlighet att dra in ett par tusen extra/månad genom ett extrajobb.. Så jag är lugn över den biten med min häst. Har henne uppstallad hos mina föräldrar så den biten är helt gratis då de producerar foder själva.
Jag får tillbaka ca 50000:-/år på skatten i ränteavdrag och resor till och från jobbet, dom pengarna går väl raka vägen till KF..? Jag hoppas kunna betala av allt snabbare än vad någon trodde 4 år, men även om det tar 4 år så måste det vara bättre än att leva som jag har gjort sen 2011. Kan inte hålla lånen i schack länge och inser att jag måste göra något drastiskt för att en dag bli skuldfri. Ser KF mera som en hjälp nu, de tar vad som kan tas , och t jag kommer att ha ett drägligare liv än vad jag har haft sista åren, och tillslut är jag där utan skulder. Men utan min häst vill jag inte vara med, det är det enda jag oroar mig över, resten struntar jag i faktiskt. Har aldrig haft en anmärkning i hela mitt liv nu kommer jag få massor men vad ska man göra??

Brukar du få din skatteåterbäring i juni? Då lär det inte hinna mätas ut..
Varför?
Du började tråden med "funderar på att släppa allt till kfm".
Om du släpper precis allt nu så kommer det ändå ta någon eller några veckor innan de avbetalningsplaner du har förfaller till betalning antar jag, du kanske har något inkasso som passerat gå iofs, men ändå.
OM du får föreläggande från KFM nu i morgon, skriver på och skriver på på en gång så kommer utslaget meddelas veckan 25-29 maj i år. När utslaget registreras för verkställighet, i alla fall det första, så skickas en betalningsanmaning ut där man ger dig 14 dagar (Tror jag det är) på dig att betala, då är vi framme kring 10-15 juni, sedan börjar man utreda hur man ska få in pengarna.
Skatteåterbäringen betalas ut kring 5-7 juni, i alla fall har det varit så för mig senaste åren.
Reservation för att jag är lite osäker på om man mäter ut överskjutande skatt under tiden betalningsanmaningen är det som gäller.

Får du första föreläggandet först i slutet av maj kommer med säkerhet inget att mätas ut av skatteåterbäringen, om du nu får den i juni. då kan du använda de 50000 åt att betala av de skulder som har högst ränta, då det har hyfsad påverkan på hur lång din period med utmätning blir.

Lycka till

Vad betyder det egentligen? Anonyma tips?

Det betyder ungefär att om man verkar vara en fattig jäkel vilket dom flesta som hamnar hos kronofogden är eller blir och därmed är skuldsatt och lever på existensminimum, då kan man anta att det saknas tillgångar av värde.

Har man saker skrivna på sig av värde eller om man har exempelvis bil osv är risken större att dom tar en titt på samma gång.

Hejsan,,, tror ni delvningsman kommer att hembesök mig eller på jobber ävem om jag skickade delvningskvitto?

Nej, det verkar väldigt osannolikt. Det tar tid innan delgivningsman kommer och det uppdateras fort att du inkommit med ditt kvitto. Har man skrivit på får man aldrig något besök.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp