Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Utmäta häst?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lasseman" data-source="post: 37267" data-attributes="member: 2631"><p>Djur är i det sammanhanget lösöre och kan mätas ut, det är dock inte det vanliga..</p><p>Men ta tex att någon har 2 renrasiga hundar av något fint slag och fått en kull på 5 valpar som dom kan sälja för 10-15000 kr st.. det verkar då kanske inte helt orimligt att dom hundarna tas ifrån ägarna och säljs för att beta av skulderna..</p><p></p><p>Sen är ju frågan vad man menar med att försäkra en människa.. I förbehållsbeloppet har man tagit med normal kostnad för en hemförsäkring, där finns lite rättsskydd och annat bra. Om man valt att själv teckna tex en livförsäkring eller sjukvårdsförsäkring eller vad det kan vara för något, så får man helt enkelt ta det ur förbehållsbeloppet, dvs, äta mindre, köpa mindre kläder eller vad man nu väljer att dra ner på.</p><p></p><p>Om du vänder på det.. Om någon är skyldig dig pengar, vi kan säga att det är ett skadestånd för en svår misshandel som denne någon utsatt dig för, domstolen bestämde att personen ska betala 25000 plus ränta för sveda och värk. Personen betalar inte och du lämnar in domen till kfm för verkställighet.. kronofogden beräknar att utifrån personens inkomst så kan du få 500 kr i månaden utmätt. Efter någon månad visar det sig att tydligen hade personen lite pengar undanstoppat i madrassen som inte kfm hittade, och har nu köpt en häst. KFM skickar ett nytt beslut att nu får du inga pengar alls, eftersom det nu ska tas hänsyn till en hästförsäkring som kostar 700 kr i månaden (jag kollade på if på någon random hästras jag hittade igen, verkar ligga mellan 300-1000 kr i månaden ungefär) och då finns inget utrymme att mäta ut något längre.</p><p>Hästen är ju inte direkt avgörande för dagliga livsföringen så som tex mat el och kläder är. Jag skulle inte alls gilla att misshandlaren kan undandra sig betalning av skadeståndet jag ska få pga att han ska försäkra en häst..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lasseman, post: 37267, member: 2631"] Djur är i det sammanhanget lösöre och kan mätas ut, det är dock inte det vanliga.. Men ta tex att någon har 2 renrasiga hundar av något fint slag och fått en kull på 5 valpar som dom kan sälja för 10-15000 kr st.. det verkar då kanske inte helt orimligt att dom hundarna tas ifrån ägarna och säljs för att beta av skulderna.. Sen är ju frågan vad man menar med att försäkra en människa.. I förbehållsbeloppet har man tagit med normal kostnad för en hemförsäkring, där finns lite rättsskydd och annat bra. Om man valt att själv teckna tex en livförsäkring eller sjukvårdsförsäkring eller vad det kan vara för något, så får man helt enkelt ta det ur förbehållsbeloppet, dvs, äta mindre, köpa mindre kläder eller vad man nu väljer att dra ner på. Om du vänder på det.. Om någon är skyldig dig pengar, vi kan säga att det är ett skadestånd för en svår misshandel som denne någon utsatt dig för, domstolen bestämde att personen ska betala 25000 plus ränta för sveda och värk. Personen betalar inte och du lämnar in domen till kfm för verkställighet.. kronofogden beräknar att utifrån personens inkomst så kan du få 500 kr i månaden utmätt. Efter någon månad visar det sig att tydligen hade personen lite pengar undanstoppat i madrassen som inte kfm hittade, och har nu köpt en häst. KFM skickar ett nytt beslut att nu får du inga pengar alls, eftersom det nu ska tas hänsyn till en hästförsäkring som kostar 700 kr i månaden (jag kollade på if på någon random hästras jag hittade igen, verkar ligga mellan 300-1000 kr i månaden ungefär) och då finns inget utrymme att mäta ut något längre. Hästen är ju inte direkt avgörande för dagliga livsföringen så som tex mat el och kläder är. Jag skulle inte alls gilla att misshandlaren kan undandra sig betalning av skadeståndet jag ska få pga att han ska försäkra en häst.. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Utmäta häst?
Topp