Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning av sjukpenning

Hej!

Jag har en pågående utmätning på min lön nu som varit verkställd någon månad, dock så har jag varit sjukskriven i en månad nu så jag kommer förhoppningsvis få sjukpenning utbetald snart av Försäkringskassan. Min fråga är:

I samband med att jag fick redogöra för mina inkomstförhållanden så var Försäkringskassan aldrig aktuellt, nu när jag förhoppningsvis får ersättning från dem så undrar jah om den kommer bli utmätt på direkten? Min ersättning skulle överstiga de pengar jag nu får med ett bra antal tusenlappar.

Har ni några egna erfarenheter? Tusen tack på förhand!

hur fort det går beror nog lite på hur din arbetsgivare gör, om dom meddelar att dom inte kan göra fullt avdrag och varför, annars är dom ganska snabba (fogden) att märka att mindre pengar kommer in, och ser då lätt att det är sjukskrivning som är orsaken, fogden har direktuppkoppling mot kassan så dom ser precis vad som betalas ut, jag skulle gissa att en eller två månader, sen mäts det ut på din sjukpenning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp