- Meddelanden
- 2
- Mottagna reaktioner
- 0
- Poäng
- 1
Jag är sjukskriven och har utmätning på sjukersättningen. Har haft vad KFM kallar sidoinkomst i form av en efterlevande pension från KPA fram till 240718. Anmälde inför detta avslut av efterlevandepension ändrade inkomster till KFM för omräkning av utmätningsbeloppet. Men inget ändrades, fick nytt beslut med samma summa i utmätningsbelopp. Sommaren var kaotisk på många sätt och jag lägger absolut det på mig själv att jag borde varit mer noggrann. Jag reagerade därför först inte på detta utan när jag sedan märkte att att utmätningsbeloppet var det samma gjorde jag en ny ändring av inkomster men även denna utan resultat I form av något ändrat utmätningsbelopp. Jag kontaktar då KFM och begär ändring av felaktigt beslut men de hävdar fortfarande att deras beräkn8ng är korrekt med hänvisning till att jag fortfarande har efterlevandepensionen då KPA vid en kontroll i september uppgett att denna fortfarande betalas ut trots att den upphörde i mitten av juli. Jag kontaktar KPA och undrar hur denna missinformation gått till, de svarat då att de inte kommunicerar med tredje part om utbetalningar och därav inte har haft någon dialog med KFM Vilket jag tror mer på än att KFM kontrollerat summan och faktiskt fått dessa felaktiga uppgifter. Nu är min fråga, finns det någon möjlighet att få tillbaka de pengar de dragit för mycket. Mitt förbehållsbelopp efter hyran är någonstans runt 6000 kr och jag har sedan mitten av juli bara haft ca 2000 kr kvar efter att hyran varit betald, vilket givetvis varit en katastof och fått lösas med lån från en vän.