Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utslag

Hej ! Har ett överenskommelse ärende som ja ska ha en betalplan på. De vill att jag hör av mig direkt vid utslag för att det inte ska gå till verkställande. När efter tiden gått ut (10 dagar delgivning) får man besked om utslag ?

Hej ! Har ett överenskommelse ärende som ja ska ha en betalplan på. De vill att jag hör av mig direkt vid utslag för att det inte ska gå till verkställande. När efter tiden gått ut (10 dagar delgivning) får man besked om utslag ?
Efter de där 10 dagarna så har du ytterligare 10 dagar på dig att antingen bestrida ärendet eller betala det.
Bestrider du inte inom 10 dagar så är det som att du godkänner att kravet är korrekt, du ses då som betalningsskyldig. Några dagar därefter kommer det att meddelas ett utslag från kronofogdens sida. Så....jag skulle säga 10 dagar har du på dig att skriva under (delgivninskvitto) 10 dagar har du på dig att antingen bestrida eller betala ärendet och ytterligare någon dag har du på dig att inkomma med betalning innan kronofogden tar sitt beslut om utslag och då är det bråttom alltså...

Fr delgivningsdatumet har du 10 dagar på dig att betala eller bestrida. På den elfte dagen blir det utslag om du inte bestridit eller betalt.
Så om du skrivit på delgivningskvittot den 15:e t e x så blir det utslag 10 dagar fr det datumet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp