Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad innebär en misssköt kredit?

Nä från 70,5% till 65%.
Jag ser det på minuc.se. Där har jag köpt tjänsten "mitt kreditbetyg".

Håller koll på den där så tyckte det var konstigt att den gått ner när jag nu fått en anmärkning.

Okey då är jag med på vad du menade.Nja man kan nog tolka dom där % värdena lite som man själv,eller dom vill.Tror inte riktigt att dom är helt korrekta faktiskt.

Finns det annan lista man kan följa som är mer pålitlig?

Ja det finns väl en som heter "www.minupplysning.se" också,vill jag minnas.

Du behöver lära dig skillnaden mellan kreditupplysningsföretag. UC står för Upplysningscentralen och är en mer omfattande kreditupplysning och som mer eller mindre alla mer seriösa och större aktörer för lån använder.

Min Upplysning som du hänvisar till är en tjänst från Bisnode, ett helt annat kreditupplysningsföretag.

Creditsafe är ett tredje kreditupplysningsföretag.

Man kallar inte exempelvis Bisnode eller Creditsafe för "UC", UC är enbart Upplysningscentralen och är ett enskilt kreditupplysningsföretag. Isåfall frågar man snarare vilken kreditupplysning som tas, inte om det generellt tas en "UC" för då tror folk såklart man menar om det tas just en upplysning från UC. Medan frågan avser om det tas en upplysning överhuvudtaget.

Ser ofta dom felen här på forumet :)

Senast ändrad:
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra! Jag tänkte först släppa allt till KF men sen så tänkte jag att jag försöker betala av de viktigaste varje månad och vänta till september så jag har 19 förfrågningar kvar. Då kanske jag eventuellt får ett lån, men nu när jag fått en anmärkning kanske det inte ens går att få lån mer? Då behöver jag ju inte ens försöka kämpa utan låta allt gå till KF.

Vad tror du??

Är ju som du själv säger mycket tveksamt om du ens får ett lån med dom krediterna du har och det antalet förfrågningar. Med en anmärkning om misskött kredit därtill bör chansen vara väldigt låg. Det är som sagt en ohanterbar situation du själv beskriver, men beslutet är såklart bara ditt. Det går sällan bra att ta nya lån eller på andra sätt dra på sig mer kostnader dock.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp