Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

vad menas med underskott av kapital?

Hej,vad menas med underskott av kapital? Och är jätteorolig att på grund av detta så kommer jag få betala tillbaka massa pengar till Skattemyndigheten nör det är dags att deklarera, stämmer detta??? Och har man massa smslån och många ör avbetalda och har mycket kvar så undrar jag finns det verkligen ingenstans man kan ta lån? Glömde säga att jag har säkert över 50 förfrågningar för har hoppats på att nån ger mig lån men tyvärr, snälla är tacksam för alla möjliga svar.
Tack

Underskott av kapital är den ränta du betalat in under året. 30% av det kan man få som skatteåterbäring. Med så många förfrågningar är det nog svårt. Kanske finns andra på forumet som har tips. Men från en skuldsatt till en annan, sluta ta nya lån idag. Det kommer inte att bli bättre. Man bara förskjuter problemet.

underskott av kapital är förutom ränta på lån även om du sålt fonder, aktier lägenhet eller fastighet med underskott.. du får dra av för underskott på deklarationen (Görs automatiskt) och du får alltså sannolikt en skatteåterbäring för detta.

Bara för att förtydliga så är det inte så att underskott skulle innebära att man måste betala tillbaka pengar till staten utan alltså precis tvärtom. Det är ett avdrag man gör för ränteutgifter och som alltså bidrar positivt till en eventuellt återbäring.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp