Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Vanliga frågor skuldsanering & löneutmätning
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JesseTopp" data-source="post: 488731" data-attributes="member: 1953"><p>Väldigt intressant, du får hålla oss i loopen hur det går!!</p><p></p><p>Jag är snart inne på mitt sista år och kan säga att jag har överjävliga borgenärer så jag måste ha järnkoll på detta mot slutet. T ex genom att skicka in en omprövning fast jag kanske inte behöver för att åtminstone inte få förlängt, lite beroende på hur lång handläggningstiden är just då.</p><p></p><p>För mig har jag noterat ett mönster där inkassobolagen tar in nya kreditupplysningar någon eller några veckor efter sista datum för deklarationen. Det är oftast då de börjar skicka in sina omprövningar. Så jag skickar alltid in en omprövning innan maj månad. Sjukt egentligen, men det sammanfaller ändå rätt naturligt med när årets förhandlade lön börjar gälla för min del (1 maj). Jag skickar in den även om jag vet att löneökningen inte uppfyller kriterierna.</p><p></p><p>Så mitt tips är att vara vaksam när det faktiskt tas en kreditupplysning på dig. Inkassobolagen behöver bara skicka ett enkelt mejl på två-tre meningar tilll KFM för att begära omprövning, och de yrkar självklart alltid på att skuldsaneringen ska undanröjas i första hand. De räknar som krattor på dina inkomster med.</p><p></p><p>Du kommer att få ta del av vem som har omprövat och hur de har motiverat sig. Jag har själv läst dessa omprövningar och de är otroligt enkla, typ ”vi tycker inte att X borde ha skuldsanering därför yrkar vi på att den ska undanröjas”. Men KFM måste oavsett ta ställning till dem och utreda eller avslå.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JesseTopp, post: 488731, member: 1953"] Väldigt intressant, du får hålla oss i loopen hur det går!! Jag är snart inne på mitt sista år och kan säga att jag har överjävliga borgenärer så jag måste ha järnkoll på detta mot slutet. T ex genom att skicka in en omprövning fast jag kanske inte behöver för att åtminstone inte få förlängt, lite beroende på hur lång handläggningstiden är just då. För mig har jag noterat ett mönster där inkassobolagen tar in nya kreditupplysningar någon eller några veckor efter sista datum för deklarationen. Det är oftast då de börjar skicka in sina omprövningar. Så jag skickar alltid in en omprövning innan maj månad. Sjukt egentligen, men det sammanfaller ändå rätt naturligt med när årets förhandlade lön börjar gälla för min del (1 maj). Jag skickar in den även om jag vet att löneökningen inte uppfyller kriterierna. Så mitt tips är att vara vaksam när det faktiskt tas en kreditupplysning på dig. Inkassobolagen behöver bara skicka ett enkelt mejl på två-tre meningar tilll KFM för att begära omprövning, och de yrkar självklart alltid på att skuldsaneringen ska undanröjas i första hand. De räknar som krattor på dina inkomster med. Du kommer att få ta del av vem som har omprövat och hur de har motiverat sig. Jag har själv läst dessa omprövningar och de är otroligt enkla, typ ”vi tycker inte att X borde ha skuldsanering därför yrkar vi på att den ska undanröjas”. Men KFM måste oavsett ta ställning till dem och utreda eller avslå. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Vanliga frågor skuldsanering & löneutmätning
Topp