Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Varför bryr sig ingen?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Geronimo" data-source="post: 40340" data-attributes="member: 3199"><p>Jag har alltid försökt göra rätt för mig. Precis som majoriteten av folket på det här forumet. Man började lite smått, för att hålla igång ett spelberoende, sedan för att undvika KFM. Så höll det på under 3-4 år. Man arbetade som en hund för att betala av sina skulder. Efter en kortvarig utmätning återstår "endast" 70 tusen kronor att betala av på mina skulder. Jag har ALDRIG hamnat efter med mina åtaganden en längre period, men har andra gjort det förstår jag dom. Varför ska man vara schysst mot en bransch som själva skiter i om kunderna betalar tillbaka pengarna i tid, med tanke på den låga kreditvärdigheten hos många som tar lånen? </p><p></p><p>Jag tror inte du hamnat på botten ännu. Annars hade du inte skrivit så. Eller så har du helt enkelt kunnat kontrollera dig själv.</p><p></p><p>Vägen dit är lång. Den tar hederliga människor och förvandlar dessa till monster på vägen. Det är först när man tar sig ur dvalan som man blir av med förbannelsen. Det är först då man inser hur dum man varit. Det är först då man inser att man håller på att slukas in i ett hål av förtvivlan. Tror du att någon som inte vill göra rätt för sig känner så? Tror du att någon lyckas låna under 4 år om den inte haft det som avsikt att betala lånen den tagit?</p><p></p><p>När den här resan började var man helt enkelt för blind för att förstå. Man målade in sig i ett hörn utan att märka av det förrän det hade gått för långt.</p><p></p><p>Medkänsla. Det var det min text handlade om. Jag kände bara för att skriva av mig. Jag vet hur många känner sig just nu i sin ensamhet. Man stänger in sig själv i sitt hem. Vännerna slutar ringa som dom gjorde förut, även de har ju märkt att man har tankarna på annat håll. Man vill mer än allt hålla på med aktiviteter men avsaknaden av pengar gör det omöjligt. Humörsvängningarna tränger sig fram. Oron för att misslyckas på en betalning leder till slut att man blir sjuk. Jag önskar inte den perioden min värsta fiende.</p><p></p><p>Jag erkänner att jag varit en idiot. Men ett kräk? Nej, där har du helt fel. Som jag ser det har jag utnyttjats. Precis som ett barn lockas med godis hade jag inte lärt mig att undvika "främlingarna". Nu har jag gjort det. Jag har förändrat mig själv till att vara mer "vaksam". Men människorna utan samvete kommer tyvärr aldrig att förändras.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Geronimo, post: 40340, member: 3199"] Jag har alltid försökt göra rätt för mig. Precis som majoriteten av folket på det här forumet. Man började lite smått, för att hålla igång ett spelberoende, sedan för att undvika KFM. Så höll det på under 3-4 år. Man arbetade som en hund för att betala av sina skulder. Efter en kortvarig utmätning återstår "endast" 70 tusen kronor att betala av på mina skulder. Jag har ALDRIG hamnat efter med mina åtaganden en längre period, men har andra gjort det förstår jag dom. Varför ska man vara schysst mot en bransch som själva skiter i om kunderna betalar tillbaka pengarna i tid, med tanke på den låga kreditvärdigheten hos många som tar lånen? Jag tror inte du hamnat på botten ännu. Annars hade du inte skrivit så. Eller så har du helt enkelt kunnat kontrollera dig själv. Vägen dit är lång. Den tar hederliga människor och förvandlar dessa till monster på vägen. Det är först när man tar sig ur dvalan som man blir av med förbannelsen. Det är först då man inser hur dum man varit. Det är först då man inser att man håller på att slukas in i ett hål av förtvivlan. Tror du att någon som inte vill göra rätt för sig känner så? Tror du att någon lyckas låna under 4 år om den inte haft det som avsikt att betala lånen den tagit? När den här resan började var man helt enkelt för blind för att förstå. Man målade in sig i ett hörn utan att märka av det förrän det hade gått för långt. Medkänsla. Det var det min text handlade om. Jag kände bara för att skriva av mig. Jag vet hur många känner sig just nu i sin ensamhet. Man stänger in sig själv i sitt hem. Vännerna slutar ringa som dom gjorde förut, även de har ju märkt att man har tankarna på annat håll. Man vill mer än allt hålla på med aktiviteter men avsaknaden av pengar gör det omöjligt. Humörsvängningarna tränger sig fram. Oron för att misslyckas på en betalning leder till slut att man blir sjuk. Jag önskar inte den perioden min värsta fiende. Jag erkänner att jag varit en idiot. Men ett kräk? Nej, där har du helt fel. Som jag ser det har jag utnyttjats. Precis som ett barn lockas med godis hade jag inte lärt mig att undvika "främlingarna". Nu har jag gjort det. Jag har förändrat mig själv till att vara mer "vaksam". Men människorna utan samvete kommer tyvärr aldrig att förändras. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Varför bryr sig ingen?
Topp