• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vilken bank kan hjälpa mig med konto och bank id?

Belidbyrydens

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
28 September 2021
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
8
Poäng
31
Hej!

Vill börja med att berätta att jag suttit i ett tungt spelmissbruk.
Vilket gjort att jag lånat mycket pengar och fått swishar hit och dit osv osv osv.
Så det börja med att under 2019 så hade jag ett länsförsäkringar konto som bara låg mer kort till pga i mina yngre dagar hade min pappa konto där och så även jag. Aldrig fått lönen dit. Vann under 2019 en stor summa pengar och flytta då lite dit osv och fick då så småningom kontot stängt för dom hade ingen koll var pengarna kom från(kundkännedom).
Har i tur ordning fått Nordea och nu Swedbank stängda pga höga omsättningar och swishar hit och dit.
Nu sitter jag till så att jag har inget konto och inte något bank id.
Har provat med ett par banker men fått nej då dom gjort uc angående visa kortet då jag nu sen en månad även fått en skuld hos kronofogden.
Igår Ica banken. Ska dock prova ringa dem.
Tänker att nån bank har typ maestro kort? Swish behöver jag ej ha, bara bank id och ett konto där lönen kan gå in o jag kan betala mina räkningar.
Tips på vad man kan göra mottages gärna! Avstår gärna moral åsikter kring mitt spelmissbruk då jag är inne i behandling nu och har gjort nödvändiga åtgärder kring det. Tack!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trasslig

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
2 November 2020
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Hej!

Vill börja med att berätta att jag suttit i ett tungt spelmissbruk.
Vilket gjort att jag lånat mycket pengar och fått swishar hit och dit osv osv osv.
Så det börja med att under 2019 så hade jag ett länsförsäkringar konto som bara låg mer kort till pga i mina yngre dagar hade min pappa konto där och så även jag. Aldrig fått lönen dit. Vann under 2019 en stor summa pengar och flytta då lite dit osv och fick då så småningom kontot stängt för dom hade ingen koll var pengarna kom från(kundkännedom).
Har i tur ordning fått Nordea och nu Swedbank stängda pga höga omsättningar och swishar hit och dit.
Nu sitter jag till så att jag har inget konto och inte något bank id.
Har provat med ett par banker men fått nej då dom gjort uc angående visa kortet då jag nu sen en månad även fått en skuld hos kronofogden.
Igår Ica banken. Ska dock prova ringa dem.
Tänker att nån bank har typ maestro kort? Swish behöver jag ej ha, bara bank id och ett konto där lönen kan gå in o jag kan betala mina räkningar.
Tips på vad man kan göra mottages gärna!
Avstår gärna moral åsikter kring mitt spelmissbruk då jag är inne i behandling nu och har gjort nödvändiga åtgärder kring det. Tack!

Hej.
Jag hade samma när Handelsbanken stängde mitt konto.
Jag fick Ica banken. De har maestro.
Prova med dem.tycker jag. Lycka till
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Hej!

Vill börja med att berätta att jag suttit i ett tungt spelmissbruk.
Vilket gjort att jag lånat mycket pengar och fått swishar hit och dit osv osv osv.
Så det börja med att under 2019 så hade jag ett länsförsäkringar konto som bara låg mer kort till pga i mina yngre dagar hade min pappa konto där och så även jag. Aldrig fått lönen dit. Vann under 2019 en stor summa pengar och flytta då lite dit osv och fick då så småningom kontot stängt för dom hade ingen koll var pengarna kom från(kundkännedom).
Har i tur ordning fått Nordea och nu Swedbank stängda pga höga omsättningar och swishar hit och dit.
Nu sitter jag till så att jag har inget konto och inte något bank id.
Har provat med ett par banker men fått nej då dom gjort uc angående visa kortet då jag nu sen en månad även fått en skuld hos kronofogden.
Igår Ica banken. Ska dock prova ringa dem.
Tänker att nån bank har typ maestro kort? Swish behöver jag ej ha, bara bank id och ett konto där lönen kan gå in o jag kan betala mina räkningar.
Tips på vad man kan göra mottages gärna! Avstår gärna moral åsikter kring mitt spelmissbruk då jag är inne i behandling nu och har gjort nödvändiga åtgärder kring det. Tack!
Hej!
Villa bara visa stöd för att du lyckas ta tag i ditt missbrukBra jobbat!
Håll dig stark, du klarar det, tro på dig själv!
När det gäller bank, har du ringt eller ansökt online? Försök ringa. Det finns flertal banker där man kan ha bara betalkort.
Testat Handelsbanken?
Lycka till!
 

Belidbyrydens

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
28 September 2021
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
8
Poäng
31
Hej!
Villa bara visa stöd för att du lyckas ta tag i ditt missbrukBra jobbat!
Håll dig stark, du klarar det, tro på dig själv!
När det gäller bank, har du ringt eller ansökt online? Försök ringa. Det finns flertal banker där man kan ha bara betalkort.
Testat Handelsbanken?
Lycka till!
Tack! Ja livet är riktigt jobbigt nu och jag försöker ta en dag i taget.
Ja men tydligen tar bankerna uc fast man bara vill ha ett vanligt visa kort.
Därför tänker jag typ maestro?
Jag har inte provat handelsbanken.
Nej online på seb Ica och Skandia.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 101
Mottagna reaktioner
2 472
Poäng
1 557

Du borde kunna bevisa att de transaktioner du genomfört inte är penningtvätt. Alternativt så ska det gå att lösa i en annan bank än de som spärrat dej. Alla har rätt till bankkonto och elektroniska tjänster, kort o s v enligt en EU-förordning.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 776
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Seb kommer du kunna få ! Du får deras mestro som funkar kanon !
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp