Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vivus lurade mig...

Du missförstår Susan, när det ligger hos KFM/Tingsrätten så är det enda du kan göra om du inte har pengarna up front att förhala, medans du bestrider kan du betala in pengar lite då och då när du har.

Ex din skuld (13000 kr) har gått till KFM, du har förhalat den genom att bestrida den i sista sekund. Då slutar KFM att handlägga ärendet och skickar till Vivus meddelande om att du har bestridit. Under dessa veckor hinner du få in 3000 kr säger vi, då betalar du in det till Vivus som i sin tur måste skriva ner fordran till 10000. Du har ändå bestridit hos KFM så Vivus måste ta ärendet vidare till Tingsrätten. här brukar det ta 2-3 veckor innan du får brev och när du väl fått brev så har du 14 dagar på dig att invända mot fordran.

Under denna period har du fått in säg 3000 kr till, betala de till Vivus och Vivus måste skriva ner fordran till 7000 kr. Så meddelar du Tingsrätten via mail att fordran är betald. Det som händer är att Tingsrätten får in en nedskrivning på Fordran från vivus att skulden nu är 7000 kr, vilket leder till att du får ett nytt brev efter ca 2 veckor där du har 2 nya veckor på dig att invända på brevet om du inte samtycker. Självklart samtycker du inte utan du hinner få 3000 kr till över som du betalar in till Vivus och meddelar Tingsrätten att du har betalat fordran. Då får Vivus göra en ny nedskrivning till 4000 kr som de skickar till Tingsrätten som i deras tur skickar ett nytt brev till dig med att skulden nu är 4000 kr. 2-4 veckor till hinner gå och du kan kanske betala hela kvarvarande belopp om 4000 kr och mailar tingsrätten om att skulden är betald varpå de skickar invändningen till Vivus som i sin tur kommer med svaret om att ärendet ska avskrivas och du har inte fått någon betalningsanmärkning.

Lycka till

Själv fick jag mitt brev från Tingsrätten idag om kapitalskuld om 12000 kr plus alla avgifter och räntor och skit så min process börjar vid löning den 25:e :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp