• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Budget under löneutmätning.

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 190
Mottagna reaktioner
713
Poäng
677
Instämmer med övriga. Är det uttalat från början att det är mot betalning, så hade jag påmint vänligt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 190
Mottagna reaktioner
713
Poäng
677
Idag har jag fortsatt min nya fynd-karriär på Vinted. En kappa och ett par skor till hösten för 150:- totalt. Hoppas dom är fina när jag får hem dom :)
 

En av er

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
953
Mottagna reaktioner
299
Poäng
457
Har en liten fråga. Jag är hundvakt ca 2-3 dagar i veckan. Jag får betalt för detta och ägaren/ägarna betalar genom att swicha mig efter avslutat hundpass. De är alltid punktliga och är inga personer som försöker komma undan. Däremot har det vid fåtal gånger hänt att de glömt bort mig. Det är pengar jag räknat med, men samtidigt inte velat/vågat påtala för att inte skapa problem och att de ska tro att det bara handlar om pengar, utan att jag även gör detta för att komma ut och älskar djur/ hundar. Vad hade ni gjort eller sagt? Ställt upp gratis ibland och struntat i betalningen?
Jag skulle säga precis det som du skrev nu.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 190
Mottagna reaktioner
713
Poäng
677
Från och med Juni minskar min månadslön med nästan 3000:- före skatt. Anledningen är att jag går tillbaka ner till 80% arbetstid då. Anledningen till det vill jag just nu inte skriva om. Men det var inte min ursprungliga egna önskan.

Hur som helst så innebär ju detta att det mesta av mitt extra jag fått ut försvinner. Det blir en omställning som kommer tidigare än vad jag hade hoppats på. Men ibland går livet en annan väg än den man hade stakat ut. Andas. Acceptera. Vila. Nya tag.
 

Janina

Kunnig medlem
Poäng: 356
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
175
Poäng
356
Från och med Juni minskar min månadslön med nästan 3000:- före skatt. Anledningen är att jag går tillbaka ner till 80% arbetstid då. Anledningen till det vill jag just nu inte skriva om. Men det var inte min ursprungliga egna önskan.

Hur som helst så innebär ju detta att det mesta av mitt extra jag fått ut försvinner. Det blir en omställning som kommer tidigare än vad jag hade hoppats på. Men ibland går livet en annan väg än den man hade stakat ut. Andas. Acceptera. Vila. Nya tag.
Fy vad tråkigt att höra, även om jag till viss del kämpar hårt med min heltid och egentligen vill gå ner i tid själv. Livet är aldrig förutsägbart tyvärr, men som du skriver, andas och nya tag. Jag lever på hoppet, en dag blir allt bra ❤️
 

Hella

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
4 September 2023
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
36
Poäng
146
Från och med Juni minskar min månadslön med nästan 3000:- före skatt. Anledningen är att jag går tillbaka ner till 80% arbetstid då. Anledningen till det vill jag just nu inte skriva om. Men det var inte min ursprungliga egna önskan.

Hur som helst så innebär ju detta att det mesta av mitt extra jag fått ut försvinner. Det blir en omställning som kommer tidigare än vad jag hade hoppats på. Men ibland går livet en annan väg än den man hade stakat ut. Andas. Acceptera. Vila. Nya tag.
Du är inte ensam i det. Sjuk igen. Glömde de utgifterna. Läkare och medecin= 540 kr. Presenter 250×2= 500 kr. Ska på liten vårresa jättedyrt! Den budgeten gick ju inte så bra... :rolleyes: Men som du säger nya tag igen!<3
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 190
Mottagna reaktioner
713
Poäng
677
Du är inte ensam i det. Sjuk igen. Glömde de utgifterna. Läkare och medecin= 540 kr. Presenter 250×2= 500 kr. Ska på liten vårresa jättedyrt! Den budgeten gick ju inte så bra... :rolleyes: Men som du säger nya tag igen!<3
Tänk att det är en resa och att du lär dig längs vägen. Resor är ju inte nödvändigt om man inte har råd. Men jag tror att det är viktigt för att orka, att få unna sig något ibland. Här valde jag bort den tänkta ullaredsresan för att prioritera att ha råd med liten semester i sommar. Det är min absoluta prio på nöjesfronten framåt.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 190
Mottagna reaktioner
713
Poäng
677
Idag har jag fortsatt min nya fynd-karriär på Vinted. En kappa och ett par skor till hösten för 150:- totalt. Hoppas dom är fina när jag får hem dom :)
@Hella varför ledsen smiley? Jag ser inte det negativa med att kunna köpa i andra hand? Bra både för vår miljö och för plånboken.
 

Hella

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
4 September 2023
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
36
Poäng
146
@Hella varför ledsen smiley? Jag ser inte det negativa med att kunna köpa i andra hand? Bra både för vår miljö och för plånboken.
Ha ha ja det blev fel . Det var för ditt förra inlägg om att du får sänkt inkomst. Stod och lagade mat o det blev fel. Glömde sen att förklara mej. Förlåt :folded:<3
 

Hella

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
4 September 2023
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
36
Poäng
146
Tänk att det är en resa och att du lär dig längs vägen. Resor är ju inte nödvändigt om man inte har råd. Men jag tror att det är viktigt för att orka, att få unna sig något ibland. Här valde jag bort den tänkta ullaredsresan för att prioritera att ha råd med liten semester i sommar. Det är min absoluta prio på nöjesfronten framåt.
Ja man måste få unna sej men jag måste budgetera bättre också. Sätta undan pengar t ex sommarsemester, presenter o julklappar o.s.v Just nu kaos. Mår ärligt talat psykiskt dåligt så är virrigt i huvet. o_O<3
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp