• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Grandvik AB, skojare.

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
Detta låter ju otäckt... 15000 blir 58000 ....
Min erfarenhet av grandvik har vart bra hittills. Mitt lån på extrakredit fick ja normal avbetalningsplan på.
Lånade 6000 och betalar 650 kr i månaden.
Loggade in o ser att den totala skulden när lånet är betalt med räntor och avgifter blir 8946 kr.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Tingsrätten

Det värsta om man bestrider i TR är väl att det blir en tredskodom..........
ja, hade jag möjlighet och tid så skulle jag kontakta någon journalist som lyfter fram detta ocker, för det värsta dom kan få nu är badwill offentligt och kanske om det lyfts fram vilket ocker dom tillämpar så gynnar det låntagarna....
Kanske ringa Konsumentverket och höra om råd, eller anna hult..
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ja, en del av dessa företag är ju inte rumsrena...
Inte upplyser de heller om att en avbetalningsplan leder till x kostnaden utan utnyttjar svaga, utsatta och desperata människor.
Jag har svårt att tro att de kan få igenom detta men vem fan orkar strida hela tiden...
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Sen går inte många av dessa att nå per telefon vilket är tokigt tycker jag.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Varför skulle det bli en tredskodom? Om man sakligt framställer alla felaktigheter? Det är väl upp till domstolen att avgöra om det är rätt eller fel. Jag har exempelvis bett om att få alla specifikationer till mitt lån sedan start men ej fått det. Så att man kan se hur dessa avbetalningsplaner skapats som nya lån med oskäliga räntor.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Varför skulle det bli en tredskodom? Om man sakligt framställer alla felaktigheter? Det är väl upp till domstolen att avgöra om det är rätt eller fel. Jag har exempelvis bett om att få alla specifikationer till mitt lån sedan start men ej fått det. Så att man kan se hur dessa avbetalningsplaner skapats som nya lån med oskäliga räntor.

Jag hade ett ärende i TR där jag ansåg att den kapitalserande räntan var ocker och då kontaktade jag TR och sa att jag tänkte bestrida pga detta och dom svarade då att då gör vi en utredning och kommer vi fram till att du ska betala den kapitaliserande räntan så gör vi en tredskodom så då blev jag förskräckt och medgav talan för att slippa domen....
 

tt2

V.I.P
Poäng: 42
Blev medlem
14 Februari 2012
Meddelanden
558
Mottagna reaktioner
1
Poäng
42
Hade Grandvik i tingsrätten? Hur förklarade dom sina ränta?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp