• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Omprövning reseavdrag

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Robma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
7 Maj 2019
Meddelanden
180
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Kommer idag eller imorgon skicka in omprövning för åren 2018-2022. Får se hur det går :)
 

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
187
Mottagna reaktioner
66
Poäng
197
Visa bilaga 3941

Hade fyllt i ungefär såhär (ta bort x mellan 45 och veckor bara). En blanket för varje år. sen skriva ut, lägga namnteckning på dom och posta till:

Skatteverket
205 30 Malmö

Skulle dom villa komplettera mer så får dom i så fall säga till vad dom behöver.
Kom ihåg att för 2023 så får du räkna 25 kr milen och inte 18.50 kr milen.
@LånaUtanPapper vet du om man måste skriva nuvarande regnr eller det regnr på eventuell bil man ägde vid det specifika tillfället mam söker ersättning för? T.ex om jag söker för 2020, ska jag skriva bilens regnr som jag hade då? Vet att det kanske låter som en dum fråga men jag vill vara helt säker innan jag skickar iväg något
 

Robma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
7 Maj 2019
Meddelanden
180
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
@LånaUtanPapper vet du om man måste skriva nuvarande regnr eller det regnr på eventuell bil man ägde vid det specifika tillfället mam söker ersättning för? T.ex om jag söker för 2020, ska jag skriva bilens regnr som jag hade då? Vet att det kanske låter som en dum fråga men jag vill vara helt säker innan jag skickar iväg något

Jag skrev regnr på de bilar jag ägt just det deklarationsåret. Sen 2018 lånade jag min flickväns bil så skrev det registreringsnumret då.
 

Puhaa

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
6 April 2024
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
När är sista dagen att deklarera? 2a maj? Tänker det är då de börjar titta på granskning av reseavdragen? Eller de borde redan nu börjat granska… första gången jag lägger in reseavdrag tillsammans med deklarationen så ingen aning hur de resonerar då. ni som skickat in reseavdrag , ingen som fått veta nåt ännu?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 551
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
När är sista dagen att deklarera? 2a maj? Tänker det är då de börjar titta på granskning av reseavdragen? Eller de borde redan nu börjat granska… första gången jag lägger in reseavdrag tillsammans med deklarationen så ingen aning hur de resonerar då. ni som skickat in reseavdrag , ingen som fått veta nåt ännu?
Ja enligt skatteverkets hemsida 2 maj.
Dom kollar löpande, har man redan gjort sitt avdrag kan det varit kollat.
 

Robma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
7 Maj 2019
Meddelanden
180
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Idag fick jag från Skatteverket att omprövning för 2023 är godkänd.
Nu väntar jag bara besked på de jag skickade in för 2018-2022. Kan inte se de än som mottagna hos Skatteverket.
 

Matte

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
29 Februari 2012
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
32
Poäng
157
Idag fick jag från Skatteverket att omprövning för 2023 är godkänd.
Nu väntar jag bara besked på de jag skickade in för 2018-2022. Kan inte se de än som mottagna hos Skatteverket.
Är det du fått svar på nu reseavdrag du gjort efter du fått pengar i april? Det jag menar är att du godkände deklarationen som den va, fick pengar i april sen la du in reseavdrag efter det igen?
gorde likadant men har inte fått på Kivra eller ser något på skatteverket att dom behandlat mitt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp