• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Paperboy

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
1 April 2024
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Pengarna betalas ut på lördag tror jag det är. Om man har deklarerat tidigt och väntar utbetalning 9-12 april.
Tack för svar! Om skatteverket skulle vilja att man ändrar nåt på deklarationen skulle dom ha informerat redan?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 624
Mottagna reaktioner
2 521
Poäng
1 677
Tack för svar! Om skatteverket skulle vilja att man ändrar nåt på deklarationen skulle dom ha informerat redan?
Vad skulle Skatteverket vilja att du ändrar ? De är ju bara du som gör ändringar.
 

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
344
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Förra året fick jag utbetalning 1:a April såg jag.
Ingen nöd just nu att få återbäringen tidigt, men undrar varför det dröjer längre detta år!
 

Matte

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
29 Februari 2012
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
32
Poäng
157
Om jag gör avdrag för resor sen får jag granskning på det. Om jag då inte kan redovisa kvitton eller det som behövs kan jag då bara svara det och det är över och blir inget? Eller blir det något annat av det då för jag anses ha försökt fuskat?
Jag har kvitton och allt till denna deklaration så det är lugnt men om dom även kan gå tillbaka och granska tidigare år då om jag nu blir granskad och inte kan redovisa för dessa nu i efterhand vad händer då?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 352
Mottagna reaktioner
13 437
Poäng
8 917
Om jag gör avdrag för resor sen får jag granskning på det. Om jag då inte kan redovisa kvitton eller det som behövs kan jag då bara svara det och det är över och blir inget? Eller blir det något annat av det då för jag anses ha försökt fuskat?
Jag har kvitton och allt till denna deklaration så det är lugnt men om dom även kan gå tillbaka och granska tidigare år då om jag nu blir granskad och inte kan redovisa för dessa nu i efterhand vad händer då?

Det är ett jävla meck. Jag har ju 20 mil t/r till jobbet lite drygt och ibland åker jag med en kollega och då antingen swishar eller ger pengar i kontant. Eller bjuder på en lunch den dagen.
Blir ju ett helvete att redovisa.
Ibland lånar jag någons bil och tankar själv, ibland tar jag kollektivt. Varierar kraftigt.
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
587
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Det är ett jävla meck. Jag har ju 20 mil t/r till jobbet lite drygt och ibland åker jag med en kollega och då antingen swishar eller ger pengar i kontant. Eller bjuder på en lunch den dagen.
Blir ju ett helvete att redovisa.
Ibland lånar jag någons bil och tankar själv, ibland tar jag kollektivt. Varierar kraftigt.
Ja blir inte lätt och redovisa om det behövs…hur gör du då, drar du av ett snitt eller du drar 20mil om dagen och håller tummarna?;)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp