- Blev medlem
- 30 Juni 2015
- Meddelanden
- 10 366
- Mottagna reaktioner
- 6 865
- Poäng
- 4 477
Idag fick jag brev från Intrum att om jag betalar omgående 860kr x 2 så kunde de dra tillbaka från kfm. Det stod också att jag kunde ringa de för att "diskutera andra lösningar".
Så jag ringde... det var kalla handen, det gick inte att dela upp, det var för små belopp. Betala omgående är det enda alternativet som fanns.
När vi lagt på så tänkte jag en liten stund på samtalet som nyss hade ägt rum. När man ringer till Intrum så är det första de säger Hej vad bra att du ringer till oss, vi vill hjälpa dig att lösa dina skulder! (vad bra tänker man!). I brevet stod det dessutom att om jag ringde så kunde vi diskutera andra alternativ. Så var det kalla handen av en sur kärring, tack och bock. Nää jag kände mig irriterad så jag ringde upp IGEN!!!
Och sa att jag tycker att det är dåligt att de inte skickar påminnelse (jadå visst gör vi det fick jag höra, inkassokravet är ju en påminnelse... på en obetald faktura) Då är ni rätt så ensamma om det resonemanget så jag för jag har andra ärende hos andra bolag och de skickar påminnelse. Jag sa också att det som irriterar mest är att de säger att beloppet är för litet för att delas upp men de slår inte ihop skulder som andra inkasso gör. Och att de inte anser att belopp på 180 kr är FUCKING FÖR LÅGT för att skickas det till Kfm. Och att de säger att de vill hjälpa en att lösa sina skulder. Och att de skriver att det finns alternativ att diskutera. Men det är inte sant.
Jag sa att med tanke på att ni sticker ut hur ni hanterar ärenden så måste det vara ni själva som sätter upp reglerna att ni inte ska slå ihop skulder (som andra inkasso gör) och att ni inte ska skicka påminnelsen (som andra inkasso gör). Ni skickar folk raka vägen till Helvetet och det väljer ni själva att göra. Jag fick till svar: Det kan jag inte svara på hur reglerna sätts!
Tanten svarade att hon inte kan svara för hur andra inkasso jobbar men att jag kunde vända mig till tillsynsmyndigheten om jag hade klagomål på hur de hanterade skulderna men att de visst följde god inkassosed.
Att jag fortfarande lever efter att ha pratat med dem två gånger idag är ett mirakel.
Vill jag slå sönder porslin och skrika... ja det vill jag!
Jag är helt slut! Jag kan inte betala omgående och är så förbannad. Nu måste jag trixa med delgivningskvittot.
Så jag ringde... det var kalla handen, det gick inte att dela upp, det var för små belopp. Betala omgående är det enda alternativet som fanns.
När vi lagt på så tänkte jag en liten stund på samtalet som nyss hade ägt rum. När man ringer till Intrum så är det första de säger Hej vad bra att du ringer till oss, vi vill hjälpa dig att lösa dina skulder! (vad bra tänker man!). I brevet stod det dessutom att om jag ringde så kunde vi diskutera andra alternativ. Så var det kalla handen av en sur kärring, tack och bock. Nää jag kände mig irriterad så jag ringde upp IGEN!!!
Och sa att jag tycker att det är dåligt att de inte skickar påminnelse (jadå visst gör vi det fick jag höra, inkassokravet är ju en påminnelse... på en obetald faktura) Då är ni rätt så ensamma om det resonemanget så jag för jag har andra ärende hos andra bolag och de skickar påminnelse. Jag sa också att det som irriterar mest är att de säger att beloppet är för litet för att delas upp men de slår inte ihop skulder som andra inkasso gör. Och att de inte anser att belopp på 180 kr är FUCKING FÖR LÅGT för att skickas det till Kfm. Och att de säger att de vill hjälpa en att lösa sina skulder. Och att de skriver att det finns alternativ att diskutera. Men det är inte sant.
Jag sa att med tanke på att ni sticker ut hur ni hanterar ärenden så måste det vara ni själva som sätter upp reglerna att ni inte ska slå ihop skulder (som andra inkasso gör) och att ni inte ska skicka påminnelsen (som andra inkasso gör). Ni skickar folk raka vägen till Helvetet och det väljer ni själva att göra. Jag fick till svar: Det kan jag inte svara på hur reglerna sätts!
Tanten svarade att hon inte kan svara för hur andra inkasso jobbar men att jag kunde vända mig till tillsynsmyndigheten om jag hade klagomål på hur de hanterade skulderna men att de visst följde god inkassosed.
Att jag fortfarande lever efter att ha pratat med dem två gånger idag är ett mirakel.
Vill jag slå sönder porslin och skrika... ja det vill jag!
Jag är helt slut! Jag kan inte betala omgående och är så förbannad. Nu måste jag trixa med delgivningskvittot.