• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Betting - Spel på samma bolag, kräva tillbaka pengar

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

FrankOwe

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Januari 2019
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Såhär svarade dom mig när jag bad om återbetalning på grund av tidigare självuteslutna konton.

”Mitt namn är Sanna och jag arbetar som senioragent för den svenska supporten. Jag kontaktar dig idag angående ditt klagomål om en förfrågan om återbetalning.

Vi uppmanar alltid våra spelare att bekanta sig med villkoren på vår webbplats och vi antar att spelarna har gjort det före insättning och innan de spelar med riktiga pengar på vår webbplats. På så sätt kan de bekanta sig med sina förfaranden, sina rättigheter och om något är oklart,??är de alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst för att rätta till eventuella missförstånd eller förvirring.

Efter att vår ansvariga avdelning har undersökt ditt ärende har de beslutat att betala ut dina förluster på ditt Snabbarekonto. Vi känner att att vi kunde ha tagit extra åtgärder för att blockera dig från att öppna ett spelkonto hos oss.

Det belopp som skall betalas är 3239 svenska kronor och kan endast överföras via en manuell banköverföring. För att kunna fullfölja detta manuella uttag behöver vi att du bekräftar de 4 sista siffrorna på det bankkonto du vill att saldot ska skickas och ett dokument för bankkonto överföringen som uppfyller följande kriterier. Vi behöver även en bild på din ID-handling samt ett adressbevis. ”

Vore ju bra de handlägger alla liknande ärenden på samma sätt kan man tycka...

Jag kanske hade tur.
Rörde ju sig dock inte om så mycket pengar...
Exakt så inledde samma Sanna mailet till mig, men avslutade det på ett helt annat sätt som jag skrev tidigare, att återbetalning ej kommer beaktas, då dom faktiskt stängde mitt konto så fort dom fick vetskap om mina problem... Sån dålig bortförklaring då jag ju stängt mig hos comeon sen 2017, vilket finns bekräftat i ett mail, men ändå kunnat spela hela 2018 på snabbare. Vart fanns extra åtgärder där? Vart fanns ansvarsfullt spelande som dom står för?

Jag brinner inombords när jag läser, missförstå mig rätt nu, (varenda förlorad krona till ett spelbolag är hemskt), att en spelare som förlorat 3000 kr kunde dom tagit extra åtgärder mot, men inte mot nån som förlorat över 100 k. Glad för din skull att de löste sig i ditt fall. Måste fråga, hur la du upp det till dom? Vad skiljer sig, förutom summorna?
 
Senast ändrad:

utepåhalis

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
8 Januari 2019
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hur lång tid tog för folk att få tillbaka pengarna från snabbare?
 
Senast ändrad:

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Har haft ett ärende hos dreamz sedan början på december.. ingen som försökt där? Förstår inte varför jag inte får återkoppling
 

lili74

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
25 Juli 2018
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
94
Poäng
257
Har haft ett ärende hos dreamz sedan början på december.. ingen som försökt där? Förstår inte varför jag inte får återkoppling
Hej, jag hade och det tog 2 veckor sedan fick jag pengar. Har du varit på o mailat el chattat med dom ?
 

lili74

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
25 Juli 2018
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
94
Poäng
257
Exakt! De tar inget ansvar på riktigt. Det värsta är att jag var aktivt i kontakt med kundtjänst på kaboo för att få bonusar. Att veta att de hela tiden kunnat stoppa mig från insättningar gör att jag känner mig extremt lurad. Jag vet inte om det är värt att ta upp det med MGA.
Hej, hur har det gått för dig? Har du orkat fortsätta med ärendet?
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Hej, jag hade och det tog 2 veckor sedan fick jag pengar. Har du varit på o mailat el chattat med dom ?

Mailat.. chattade du?


Ditt ärende är fortfarande under behandling dessvärre. Vi kommer att informera dig genom email när det är behandlat. Vi ber om ursäkt för väntetiden.

Önskar dig en fin natt.


Regards,
Marko
Hey Dreamz
hey@dreamz.com


Har spärrat mig från alla deras systersidor tidigare för spelproblem också..
 

lili74

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
25 Juli 2018
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
94
Poäng
257
Mailat.. chattade du?


Ditt ärende är fortfarande under behandling dessvärre. Vi kommer att informera dig genom email när det är behandlat. Vi ber om ursäkt för väntetiden.

Önskar dig en fin natt.


Regards,
Marko
Hey Dreamz
hey@dreamz.com


Har spärrat mig från alla deras systersidor tidigare för spelproblem också..
Jag både maila o chattade, men dom va inga problem att ha att göra med utan beklagade och betalade tillbaka alla mina insättningar på ca 35000kr
 

Daniel Larsson

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
29 November 2018
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hej,
Jag har haft ärendet igång sedan jag startade denna tråden och efter många om och men så har jag nu äntligen fått besked att jag kommer få tillbaka alla mina insättningar. Det är inte alltid lätt att handskas med spelbolagen, men se till att inte ge er.

Jag hoppas att alla ni som fortfarande kämpar med att få tillbaka pengar lyckas med det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp