• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Betting - Spel på samma bolag, kräva tillbaka pengar

Malcom

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
4 Januari 2015
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Trots spelpaus.se och tydlig beskrivning på pelaa.se lyckades jag sätta in 17000 kr med mobilt bank id via trustly igår trots att jag är spärrad sen 2019 1 januari och har Mail och print på de . Vad gör jag ? Får jag pengar tillbaka ? De står ju tydligt att dem går under spelinspektionen . Fan torsk som är händer de ändå .
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

XlonyX

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
10 Januari 2019
Meddelanden
378
Mottagna reaktioner
218
Poäng
407
Trots spelpaus.se och tydlig beskrivning på pelaa.se lyckades jag sätta in 17000 kr med mobilt bank id via trustly igår trots att jag är spärrad sen 2019 1 januari och har Mail och print på de . Vad gör jag ? Får jag pengar tillbaka ? De står ju tydligt att dem går under spelinspektionen . Fan torsk som är händer de ändå .

Du är inte den första som har problem med spel under genesis.

Självklart kommer du att få tillbaka dina pengar.

Frågan är om de får behålla sin licens nu!?
 

Riri

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
9 September 2018
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
34
Poäng
137
Hej, hur har det gått för dig? Har du orkat fortsätta med ärendet?

Jag kontaktade mga och det här var deras svar.

Thank you for contacting the Malta Gaming Authority.


Whilst acknowledging your email we would like to inform you that we are unable to assist you concerning the below case. This is due to the fact that as a Swedish resident you are courteously requested to submit your query directly to the appropriate regulator.


https://www.spelinspektionen.se/en/


Thus, considering all of the above we recommend that you forward your below complaint to the relevant Authorities so they will be able to assist you accordingly.


From our end, case will be treated as closed.


Regards,


Kris
 

Ankv

Ny medlem
Poäng: 7
Blev medlem
13 Januari 2019
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hej, ny på denna tråd men har följt pga av jag själv startade ett ärende på hela comeon koncernen. De lät mig spela på bla m. Comeon,snabbare,folkeautomaten och mobilautomaten efter jag hade spärrat mig hösten 2016 på mobilbet.

Så 24:e november skickade jag in mitt ärenende där jag yrkade på att få tillbaka mina insättningar och fick idag efter lång väntetid svar från comeon där dom beklagar och återbetalar alla mina förluster hos samtliga i koncernen.

Så får tillbaka runt 50000:-

Så kämpa på och ge er inte!
För har ni spärrat er så skall dom göra återbetalning om ni lyckats göra insättning efter spärren.
 

Nu_racker_det

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
29 September 2016
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
67
Poäng
197
Skickade precis ett mejl till spelinspektionen angående SkillonNet LTD som äger PlayOjo.

Jag spärrade mig 1/1 och sedan dess har jag fått över 40 (!) mejl från detta bolag med reklam för deras casinon....

Har kontaktat dom också men hjälper inte.
Samma för mig. Det rasar in mail från dom. Ska skicka vidare till lotteriinspektionen.
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Jag har väntat sen den 10 dec på svar från dreamz, fick idag svar att jag inte får några pengar tillbaka. Jag har skickat ett mail till dom tidigare att jag måste bli spärrad pga att jag är spelberoende men det har dom ju ”missat” och låtit mig spela ändå. Och hur dum i huvudet är man som spela vidare ändå är ju en annan fråga..

Men nu så kommer jag gå vidare till MGA med detta.. eftersom det här var innan nya spellagen kom till så är det dit man ska vända sig tydligen..
 

Sajsan121212

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
27 Juli 2018
Meddelanden
171
Mottagna reaktioner
74
Poäng
207
Jag har väntat sen den 10 dec på svar från dreamz, fick idag svar att jag inte får några pengar tillbaka. Jag har skickat ett mail till dom tidigare att jag måste bli spärrad pga att jag är spelberoende men det har dom ju ”missat” och låtit mig spela ändå. Och hur dum i huvudet är man som spela vidare ändå är ju en annan fråga..

Men nu så kommer jag gå vidare till MGA med detta.. eftersom det här var innan nya spellagen kom till så är det dit man ska vända sig tydligen..

Har du fått något svar, om så än bara ett automatiskt mejl, från dem att de mottagit din önskan?

Isf har du ALL rätt på din sida!
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Har du fått något svar, om så än bara ett automatiskt mejl, från dem att de mottagit din önskan?

Isf har du ALL rätt på din sida!
Japp. Har svar på att dom inte kan spärra personnr sådär bara.. man va tvungen att ha ett konto. Det är bullshit, nuförtiden behöver man inget konto.. suck vet inte hur jag ska formulera mig till MGA
 

Sajsan121212

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
27 Juli 2018
Meddelanden
171
Mottagna reaktioner
74
Poäng
207
Japp. Har svar på att dom inte kan spärra personnr sådär bara.. man va tvungen att ha ett konto. Det är bullshit, nuförtiden behöver man inget konto.. suck vet inte hur jag ska formulera mig till MGA

Vilket jävla skitsnack från dom... Det är klart dom kan göra det. Spärrade mitt personnummer från kontolösa casinon för flera år sedan.
 

Hege44

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
4 April 2017
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Jag skickade in ett ärende till MGA efter att jag hade dialog med ett casino som inte ville återbetala. Fick svar från MGA att det är spelinspektionen man ska vända sig till. Själva händelsen har ju hänt under tiden casinot hade MGA-licens och spelinspektionen driver ju inte ärenden utan man är i så fall hänvisad till ARN. Om man nu inte vill driva det via ARN så har man alltså ingen chans om casinot säger att återbetalning ej kommer ske som jag uppfattar det. En väg är ju via askgamblers etc, men där kan ju bolaget också göra lite som de vill..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp