Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kontoutmätning och utmätningsbeslut ordning

My bad. I december fick jag ”min” utredningsrapport till Kivra. Där framgick att inget fanns att utmäta.

Och i juni fick jag utmätningsbeslut om att den skatt jag betalat för mycket kommer att gå till KFM för att betala på mina skulder.
Samma här. Allt i Kivra.
 
My bad. I december fick jag ”min” utredningsrapport till Kivra. Där framgick att inget fanns att utmäta.

Och i juni fick jag utmätningsbeslut om att den skatt jag betalat för mycket kommer att gå till KFM för att betala på mina skulder.

Det är ett beslut som inte ska delges, det ska utmätning på bankkonton och liknande göra och det görs inte via kivra
 
Det är ett beslut som inte ska delges, det ska utmätning på bankkonton och liknande göra och det görs inte via kivra
En fråga: ni som har löneutmätning, har Kronofogden kommit hem oannonserat till er innan ni fick löneutmätning för att se om det finns något i hemmet att utmäta? Jag har inget av värde, endast ett vanligt hushåll så det finns ingenting de kan ta.

Men jag undrar hur vanligt det är att dom kontrollerar det?

Det måste vara en stor stressfaktor om det närsomhelst kan knackas på innan man får beslut om utmätning av lönen.
 
Det är ett beslut som inte ska delges, det ska utmätning på bankkonton och liknande göra och det görs inte via kivra
Vad menar du?
Det var en utredningsrapport där mina konton och fordon var uppradade. Efter stod det om något gått att utmäta eller inte. Det kom i Kivra.
Och samma med utmätningsbeslut om skatten, det stod Utmätningsbeslut och vilket belopp som KFM utmäter (hela skatteåterbäringen). Kom i Kivra.

Är jag ute och cyklar med vad som efterfrågas? Då får du gärna vara tydlig med det. Jag skrev bara vad jag fått i Kivra.
 
Vad menar du?
Det var en utredningsrapport där mina konton och fordon var uppradade. Efter stod det om något gått att utmäta eller inte. Det kom i Kivra.
Och samma med utmätningsbeslut om skatten, det stod Utmätningsbeslut och vilket belopp som KFM utmäter (hela skatteåterbäringen). Kom i Kivra.

Är jag ute och cyklar med vad som efterfrågas? Då får du gärna vara tydlig med det. Jag skrev bara vad jag fått i Kivra.
Det är skillnad på delgivning och information.
 
En fråga: ni som har löneutmätning, har Kronofogden kommit hem oannonserat till er innan ni fick löneutmätning för att se om det finns något i hemmet att utmäta? Jag har inget av värde, endast ett vanligt hushåll så det finns ingenting de kan ta.

Men jag undrar hur vanligt det är att dom kontrollerar det?

Det måste vara en stor stressfaktor om det närsomhelst kan knackas på innan man får beslut om utmätning av lönen.

Det är ganska sällsynt och upp till handläggaren om det förvarnas eller ej
 
Vad menar du?
Det var en utredningsrapport där mina konton och fordon var uppradade. Efter stod det om något gått att utmäta eller inte. Det kom i Kivra.
Och samma med utmätningsbeslut om skatten, det stod Utmätningsbeslut och vilket belopp som KFM utmäter (hela skatteåterbäringen). Kom i Kivra.

Är jag ute och cyklar med vad som efterfrågas? Då får du gärna vara tydlig med det. Jag skrev bara vad jag fått i Kivra.

Utredningsrapporten är inget utmätningsbeslut som ska delges och kan därför gå till kivra.
Utmätning av överskjutande skatt är ett utmätningsbeslut som tack och lov inte behöver delges, kan skickas på kivra.
Utmätning på bankkonto eller liknande är utmätningsbeslut som ska delges. Ej kivra.
 
En fråga: ni som har löneutmätning, har Kronofogden kommit hem oannonserat till er innan ni fick löneutmätning för att se om det finns något i hemmet att utmäta? Jag har inget av värde, endast ett vanligt hushåll så det finns ingenting de kan ta.

Men jag undrar hur vanligt det är att dom kontrollerar det?

Det måste vara en stor stressfaktor om det närsomhelst kan knackas på innan man får beslut om utmätning av lönen.
Var gud till kronofogden under iaf 10 års tid totalt och inte en gång kom dom hem för att se vad jag hade
 
Det är ganska sällsynt och upp till handläggaren om det förvarnas eller ej
Om det finns barn i hemmet är det en faktor till om det förvarnas innan besök?

och om bilen är belånad och inget större övervärde finns, kan dom ändå ta den?
 
Hur ofta kollar kronofogden på konto när man har skulder? Jag har haft löneutmätning i ca 2,5 år med paus när jag fick inledande. Bara vid två tillfälle har jag fått brev (kivra) att de har kollat på mina tillgångar i konto mm. Båda gångerna var precis efter jag fick löneutmätning.
Någon som vet? Hur ofta kollar kronofogden på konto? Gör det hela tiden eller typ varje år? Eller hur funkar det? Får man information när de har kollat eller bara när de har gjort utmätning av kontot?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp