Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Äga bil när man har löneutmätning

Aktiv medlem
Poäng: 32
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Jag har i dagsläget löneutmätning och skulder hos kf och äger ingen bil. Har alltid haft bil förr, och saknar ibland att äga en bil.. Det är så många gånger jag behöver hyra bil för att underlätta vardagen för familjen. Min fråga är nu.. Vågar jag köpa en billig bruksbil där värdet är ca 10-15000kr? Jag kan ta kollektivt till arbete, så på det sättet är jag ju inte beroende av bil för min försörjning. Är det någon här inne med skulder hos kf som äger en billig bil som inte riskerar att få den utmätt. Vill bara veta om det är värt det

Precis betalat av mina skulder till kf men innan dess så har jag ägt en golf (automat)värde runt 30-34 tusen. vid poliskontroll så säger jag alltid att jag har en avbetalningsplan (löneutmätning) hos kronofogden. så bruka de inte vara några problem Sålänge man inte gjort något fel eller är otrevlig är min syn.

Ja, om du betöver den för jobbet så får du ha en bil som är värd upp till 60% av prisbasbeloppet utan att kronofogden tar den. Gränsen är dock rörlig, osäker på vad den är idag men vet att jag läst om detta i en biltidning.

Polisen är inte den som tar beslutet att utmäta bilen - det är kronofogden, som kan göra det på distans, f.ö.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp