• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ändra underskott i mars, få skatteåterbäring i April?

Otroligt

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
18 Mars 2020
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
20
Poäng
91
En fråga som säkert tagits upp tidigare, men jag funderar på att ändra mitt underskott som just nu är ca 15% av min inkomst till 9-10% istället, om jag gör denna ändringen nu, kommer jag ändå få pengarna i april då?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
568
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
En fråga som säkert tagits upp tidigare, men jag funderar på att ändra mitt underskott som just nu är ca 15% av min inkomst till 9-10% istället, om jag gör denna ändringen nu, kommer jag ändå få pengarna i april då?

Du måste först deklarera som vanligt utan ändring för att ta del av eventuell återbäring.

Sen efter utbetalningen kan du göra ändringarna. Å Då måste du betala diffen inom 30dagar.
 

Otroligt

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
18 Mars 2020
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
20
Poäng
91
Du måste först deklarera som vanligt utan ändring för att ta del av eventuell återbäring.

Sen efter utbetalningen kan du göra ändringarna. Å Då måste du betala diffen inom 30dagar.
Okej! Jag har ett underskott på 50k just nu, funderar på att skicka in och sen ändra i efterhand till ett underskott på 30k istället, då kan jag även lägga till för avdrag på resor för ett halvår, tycker du detta låter som en bra idé? Pengarna jag som ska få tillbaka är 14k som jag tänkte lösa en skuld på.

MVH
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
568
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Okej! Jag har ett underskott på 50k just nu, funderar på att skicka in och sen ändra i efterhand till ett underskott på 30k istället, då kan jag även lägga till för avdrag på resor för ett halvår, tycker du detta låter som en bra idé? Pengarna jag som ska få tillbaka är 14k som jag tänkte lösa en skuld på.

MVH

Okeej. Jodå men du har pengar till sen då? För om du ändra underskottet såpass blir du ju skyldig 20tusen. Som ska in på en månad. Som du såklart kan minska med resor osv.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp