Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ändring av Ränta brev

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Meddelanden
1 121
Mottagna reaktioner
347
Poäng
517
Jag fick idag ett brev på Kivra som handlar om ränte ändring. Ett företag har nämligen ändrat ränte uppgifter. Då undrar jag, får jag fortfarande skatten i april? Jag har deklarerat digitalt samma dag man först fick deklarera. Vad händer nu när dem gjort en ändring och inte jag?

Jag fick samma. Det ”roliga” är att ändringen är ingen ändring. En uppgift haft tagits bort, och en exakt likadan har lagt till. Blir ju galen om det ska ställa till återbäringen..

Jag fick samma. Det ”roliga” är att ändringen är ingen ändring. En uppgift haft tagits bort, och en exakt likadan har lagt till. Blir ju galen om det ska ställa till återbäringen..
Ja, det är märkligt. Hoppas inte det ställer till det för återbäringen. Någon som vet?
@Myra @Lasseman vet ni?

Brukar ske för någon här varje år. Vet inte hur det påverkat.
Vilka har skickat in rättelser?

För mig var det webhallen. Typ 1200kr.
Står upphift borttagen, så är samma summa, företag, orgnr etc exakt samma på uppgiften som står som NY.

Så står det i brevet från kivra, så de borde väl ändå va lugnt tkr jag. Men loggar ja in på lin deklaration så står det ej ”ändrad, ej inskickad”. Det känns ju sådär.

Bilagor

• IMG_9759.webp
    IMG_9759.webp
    30.9 KB · Visningar: 55
Så står det i brevet från kivra, så de borde väl ändå va lugnt tkr jag. Men loggar ja in på lin deklaration så står det ej ”ändrad, ej inskickad”. Det känns ju sådär.
Är i kö till skatteverket nu. Har kö plats 252

För mig med står det också ändrad, ej inskickad.
Verity international, sergel inkasso, har tagit bort och sen lagt till exakt samma belopp.

Enligt skatte verket räknas detta som en ändring och man får pengarna i sommar istället. Pratade nyss med dem

Hoppar på tråden! Jag fick lägga till lite i en k5 som gjorde att jag fick tillbaka mindre belopp än vad som stod från början, är det kört för mig också då pga ”ändring”?

Men sista dagen att deklarera för att få skatten i april var ju igår, 2024-04-03, och ändringen gjordes idag, den 4:e. Borde inte det betyda att vi får skatten nästa vecka?

Samma sak hände mig för 2 år sedan. Jag ringde Skatteverket som även de sa att de räknades som en ändring och att man fick utbetalt senare. Men ändå fick jag pengarna i april. Hoppas de kan vara samma för er. :)

Samma sak hände mig för 2 år sedan. Jag ringde Skatteverket som även de sa att de räknades som en ändring och att man fick utbetalt senare. Men ändå fick jag pengarna i april. Hoppas de kan vara samma för er. :)
Okej. När fick du ändringen? Va det tidigare eller senare än detta datum?

Hade samma imorse

Uppgift 1 (Borttagen 20240404)
imgdelete.jpg
-1 816Uppgift 2 (Ny 20240404)
imgnew.jpg
1 816

de har tagit bort och lagt till? Måste ju Skatteverket se att det e nögot skumt ????

på samma dag ta bort de
Första sen lägga till igen, samma summa?

Hade samma imorse

Uppgift 1 (Borttagen 20240404)
imgdelete.jpg
-1 816Uppgift 2 (Ny 20240404)
imgnew.jpg
1 816

de har tagit bort och lagt till? Måste ju Skatteverket se att det e nögot skumt ????

på samma dag ta bort de
Första sen lägga till igen, samma summa?
Räknas ändå som en ändring tyvärr när jag pratade med dem

Står att vi som fått ändring inte behöver göra något. Men man undrar ju om de gör nån skillnad till det bättre eller sämre om man skickar in den igen?

Det här är ju ett kraftigt systemfel. Å just idag, efter sista dagen också..

Måste väl vara nått hos skatteverket som krånglat? Tveksam att något företag ska ändra en räteuppgift som är exakt som den tidigare?..

Även jag fick meddelande om en ändring idag. Ringde skatteverket och måste säga att de verkar inte själv veta säkert, åtminstone inte han jag pratade med. Men ändringen är ju gjord idag och sista dagen att deklarera var ju igår. Kommer slutskattebeskedet nu innan måndag så betalas pengarna ut nu i nästa vecka annars blir det tyvärr inte förrän i juni.

Även jag fick meddelande om en ändring idag. Ringde skatteverket och måste säga att de verkar inte själv veta säkert, åtminstone inte han jag pratade med. Men ändringen är ju gjord idag och sista dagen att deklarera var ju igår. Kommer slutskattebeskedet nu innan måndag så betalas pengarna ut nu i nästa vecka annars blir det tyvärr inte förrän i juni.
Skickade du in ny ändring eller rörde du inget

Skickade du in ny ändring eller rörde du inget
Menar du om jag nu skickat in den på nytt? Han jag pratade med på skatteverket sa att jag inte skulle skicka in den förrän jag ser om jag får något slutskattebesked innan måndag.

Kan bara hålla med. Kan inte dom som jobbar på Skatteverket ge besked om jag får pengarna i nästa vecka eller ej så vem ska då veta? Men får vi slutskattebeskedet nu så får vi pengarna annars inte.

Kan bara hålla med. Kan inte dom som jobbar på Skatteverket ge besked om jag får pengarna i nästa vecka eller ej så vem ska då veta? Men får vi slutskattebeskedet nu så får vi pengarna annars inte.
Fan gkorde jag fel som godkände den nya idag då……

Fan gkorde jag fel som godkände den nya idag då……
Han jag pratade med på Skatteverket sa att jag inte skulle skicka in förrän jag ser om jag inte får något slutskattebesked nu innan måndag. Om det påverkar något eller ej att skicka in nu det vet jag inte men kanske eftersom han sa jag inte skulle det.

Jag får vänta till midsommar

handläggaren sa att de var många som dessa skickat in på i sista minuten

Verity International AB

Hoppar på tråden! Jag fick lägga till lite i en k5 som gjorde att jag fick tillbaka mindre belopp än vad som stod från början, är det kört för mig också då pga ”ändring”?
Det är ju en ändring så det blir senare.

Tråkigt när svaren varierar. Det spelar ju egentligen ingen större roll hur man svarat. Pengarna kommer när dom kommer, oavsett vad dom svarat, svaret i sig påverkar inte så mycket.

Tråkigt när svaren varierar. Det spelar ju egentligen ingen större roll hur man svarat. Pengarna kommer när dom kommer, oavsett vad dom svarat, svaret i sig påverkar inte så mycket.
Svaren varierar definitivt. Även en bekant till mig hade precis talat med skatteverket och fått samma svar som mig och några här verkar fått svar att det inte kommer några pengar till oss som fått sena ändringar förrän i juni. Så bara att vänta och se.

Okej om någon uppgift va sen eller det var en faktisk ändring. Men för mig känns de ju bara som nått systemfel.

Bilagor

• IMG_9761.webp
    IMG_9761.webp
    45.4 KB · Visningar: 32
Jag fick exakt samma meddelande från Verity International. Fyfan! För stod det att jag ej behövde göra något sen när jag loggade in i appen så stod det ”Ändrat, ej inskickad”. Så skickade in den på nytt….fan. Hur kan de göra så dagen efter sista dagen!! Idioter!

Jag fick exakt samma meddelande från Verity International. Fyfan! För stod det att jag ej behövde göra något sen när jag loggade in i appen så stod det ”Ändrat, ej inskickad”. Så skickade in den på nytt….fan. Hur kan de göra så dagen efter sista dagen!! Idioter!
Känns som det är mer jävelskap

speciellt när det är samma summa exskt, ingen ändring . Tycker Skatteverket borde regera att man tar bort sen lägger till precis samma summa……

Det är deras sätt att jävlas tillbaka.

Känns som det är mer jävelskap

speciellt när det är samma summa exskt, ingen ändring . Tycker Skatteverket borde regera att man tar bort sen lägger till precis samma summa……

Det är deras sätt att jävlas tillbaka.
Exakt.

Vill minnas ja fått ändrade uppgifter ett tidigare år också. Då var det innan sista dagen, men då fick man inget som helst meddelande om ändringen så jag hade ingen chans att gå in o skicka in igen innan sista datum.
Den gången va de dock en ny eller ändrad uppgift på riktigt.

Det här är ju bara löjligt..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp