Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ändring av Ränta brev

Ska tillägga att jag inte skickat om deklarationen på nytt. Utan hoppas det för att jag får pengarna i tid

Är det nån som fått beslut om skatt i Kivra än?
Nej. Kommer imorgon om vi har tur. Om man fått det utbetalt så ska det stå på skatten kontot imorgon när man loggar in på skatteverket. Annars får man vänta till sommaren på pengarna

För mig har inget hänt överhuvudtaget..

Det som hänt för mig är att jag ser beslutande skatte uppgifter för 2023. Vilket inte alls verkar göra. Trots att ett inkasso bolag gjorde en ändring med nästan 5000 kr mer i betald ränta samma dag som sista dagen för deklarationen. Väntar spänt om jag kan se en utbetalning imorgon på skatte kontot

Du godkände och skickade in utan ändringar?
tror jag får ändå pengarna i juni som det verkar, så skickade in reseersättning
Reseersättning/avdrag för resor är ju en ändring.
Hade en blankett k4 att hantera, den var dock utan affärer med pengar men det räknas väl som ändring.
Pengarna kommer väl när dom kommer.

Jag kan se beslutade skatteuppgifter för 2023, alltså att det är beslutat. Då borde utbetalningen från skattekontot rimligtvis synas imorgon och slutskaddebeskedet komma i veckan, samt inbetalningen på min bankkonto på tisdag/onsdag.

Jag har fått mitt slutskattebesked nu idag. Jag var en av dem som fick en ändring och skickade inte om den på nytt.

Jag har fått mitt slutskattebesked nu idag. Jag var en av dem som fick en ändring och skickade inte om den på nytt.
Vart har du fått den, Skatteverket hävdar på sin FB att man inte kommer kunna se varken på skattekonto eller Kivra förrän tidigast imorgon

Står för mig att det är utbetalt. Jag fick en ändring men valde att inte godkänna det igen

För mig står det oxå att det är utbetalt fast jag godkände igen då handläggaren på skattemyndigheten sa att jag skulle göra det.

För mig står det oxå att det är utbetalt fast jag godkände igen då handläggaren på skattemyndigheten sa att jag skulle göra det.
Till mig sa dem att jag inte skulle godkänna för då finns risken att man inte får pengarna denna vecka. Alla verkar ha fått olika info

Hade fått på kivra imorse att de betalas ut inom en vecka. Skönt. Trodde verkligen de skulle bli juni men som sagt de såg nog

Finns det risk att man inte får det denna veckan fast man deklarera i god tid?

Hos mig står utbetalning 240406 men pengarna inte kommit en ,har swedbank

Jag skickade in på nytt men får endå nu i april det är fantastiskt.

Finns det risk att man inte får det denna veckan fast man deklarera i god tid?
Det undrar jag också.. jag deklarerade i slutet av mars och sen den 3 april då min arbetsgivare ändrat inkomsten men det ska inte räknas som en ändring enligt Skatteverket. Men jag har varken fått något i Kivra eller på skattekontot så börjar smått få panik.

Det undrar jag också.. jag deklarerade i slutet av mars och sen den 3 april då min arbetsgivare ändrat inkomsten men det ska inte räknas som en ändring enligt Skatteverket. Men jag har varken fått något i Kivra eller på skattekontot så börjar smått få panik.
Om det inte syns nåt på skatte kontot så är det nog kört. Jag kan inte svära på att det är såhär. Men jag tror att man ska kunna se på skattekontot idag om man ska få pengarna i april

Nu fick jag mitt slutskattebesked i Kivra och utbetalt på skattekontot. Trots ändring 4/4 och att jag skickade in på nytt 4/4.

Jag fick också ändrade ränteuppgifter. Deklarerade inte igen. Ser utbetalning och har fått slutskattebesked.

Pratade med Skatteverket precis och hon sa att även om man inte fått nåt nu så är det inte kört utan slutskattebeskedet och utbetalningen sker nu fram till den 12:e så det kan tex komma imorgon….

Någon som vet om jag kan ändra konto för utbetalning? Jag gjorde en anmälan om ändring den 6/4 men tror inte det blivit registrerat än. Står i kö till skatteverket nu. Tror ni dem kan ändra det innan pengarna går iväg från dem? Står på deras hemsida att skatteåterbäring betalas ut den 9/4 alltså imorgon . Så då borde de kunna ändra det?

Min skatteåterbäring blev synlig på skattekontot först idag, inget utbetalt än men har skuldsanering., Vet att det tar flera dagar från det står utbetalt till bankkonto på skattekontot så begärde utbetalning själv. Gör nog ingen skillnad men kanske.

Pengarna betalas ut när du fått slutskattebesked. Inte innan. Kan komma mellan den 9-12 april
Står det att pengarna är utbetalda från skattekontot är jag ganska säker på att körningen görs i dag och att pengarna kommer tisdag eller onsdag. Så har det alltid fungerat tidigare.
Det som eventuellt kan fördröja utbetalningen är att det görs så många körningar i systemen samtidigt.

Är det fler som får upp tekniskt fel eller är det hos mig det är fel :thinking:

Fick också en ändring, och det står ”ej inskickad” igen, men på skattekontot kan man se historik samt om man har fått de utbetalt som man godkänt och skickat in i tid, vilket jag gjorde direkt när man kunde. Och på mitt skattekonto står det att skatteåterbäringen är utbetald 240406, dvs i helgen. Så det är nice! Ni som fått en sån skev ändring där dom tagit bort en summa och sedan lagt in den igen, ni kan nog vara lugna :) kika på skattekontot under transaktioner!
240406Utbetalning-63 018

Någon som vet?
jag deklarerade utan ändringar i mars. Sen gjorde min arbetsgivare en ändring så jag fick godkänna på nytt vilket jag gjorde den 3 april. Så alltså jag har godkänt utan ändringar den 3 april vilket då ska generera att man får tillbaka skatten 9-12 april. (Arbetsgivarens ändring räknas inte som ändring. Skatteverket har bekräftat det).
det som är grejen är att jag inte ser något beslut om skattt… ser bara 2022. Har inte fått nåt i Kivra och skattekontot är tomt. Ringde Skatteverket igår men hon jag pratade med var nog inte så kunnig för hon sa att hon kunde inte se nåt och att utbetalningen sker mellan 9-12 april.
Är det någon som varit med om detta innan? Att man gjort allt korrekt men inte fått det utbetalt ändå? Vad berodde det på?

Fick också en ändring, och det står ”ej inskickad” igen, men på skattekontot kan man se historik samt om man har fått de utbetalt som man godkänt och skickat in i tid, vilket jag gjorde direkt när man kunde. Och på mitt skattekonto står det att skatteåterbäringen är utbetald 240406, dvs i helgen. Så det är nice! Ni som fått en sån skev ändring där dom tagit bort en summa och sedan lagt in den igen, ni kan nog vara lugna :) kika på skattekontot under transaktioner!
240406Utbetalning-63 018

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp