Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Ännu en spelberoende.

Jag tänker att det är rätt lätt att förfalska ett låneavtal mellan någon närstående och på så sätt få en betydligt ”enklare” skuldsanering om man sen får tillbaka 50% av det man betalar genom skuldsaneringen. Hoppas att det krävs ordentligt underlag för att visa att man har 2,6 miljoner i skulder till privatpersoner. Jag vet naturligtvis inte hur det förhåller sig i det aktuella fallet men tänker att det generellt kan påverkar skälighetsbedömningen om man har väldigt höga skulder till privatpersoner av flera anledningar.

Nej, men tycker det är trist att du går igång på att trycka ner folk.
Vem har sagt att jag gör det? Du upplever det så. Tycker det är trist med dina svar ibland till människor här inne.
Ibland svarar du helt normalt och en del svar fattar man inget av och det finns en underton i svaren lite nedsättande.
Och jag är inte ensam om att tycka det här. Finns fler som skrivit o upplevt så.
Och sen hackas det mer på vissa. Att det hackats på mig mycket är nog för att jag ifrågasätter dig ibland. Det gör inte alla utan dom väljer att inte svara alls.
Vilket jag borde gjort för om jag varit tyst hade dessa diskussioner o påhopp aldrig hänt. Men tyvärr är inte sån person som tiger och låter andra får säga o göra vad dom vill. Utan jag säger ifrån. Just nu stjälper detta forum mig och tillför inget. Att säga jag går igång på att trycka ner människor är inte okej.
Förväntar mig en syrlig vass kommentar tillbaka efter det jag skrivit:( Brukar bli så. Men då kan jag glädja dig med att jag inte svarar tillbaka.
För jag har retat mig mycket på dig ibland och hur du bemöter människor här inne som hamnat illa. Jag fattar inte att det är okej för dig att vara så men vi andra ska bara tåla detta. Börjar bli trött som ditt inlägg krokodil cyklar pannkaka eller vad sjutton det var till en person som har tufft och håller på att få huset utmätt. Tycker du verkligen det är okej? själv anser jag det kränkande och med en total oförståelse o dumhet.

Jag tänker att det är rätt lätt att förfalska ett låneavtal mellan någon närstående och på så sätt få en betydligt ”enklare” skuldsanering om man sen får tillbaka 50% av det man betalar genom skuldsaneringen. Hoppas att det krävs ordentligt underlag för att visa att man har 2,6 miljoner i skulder till privatpersoner. Jag vet naturligtvis inte hur det förhåller sig i det aktuella fallet men tänker att det generellt kan påverkar skälighetsbedömningen om man har väldigt höga skulder till privatpersoner av flera anledningar.

Är inte skrivit på en post-it.
Är skrivet av jurister och är bevittnat av banktjänstemän.

Kort ett lån för att täcka margin call.

Jag tog en onödig risk i den position jag var i. Undvek alla regler jag har när det gäller trading. Vanligtvis är det “cut your losses and move on. “

Men tänkt prata med handläggaren och se mer hur hon tänkte.

Är inte skrivit på en post-it.
Är skrivet av jurister och är bevittnat av banktjänstemän.

Kort ett lån för att täcka margin call.

Jag tog en onödig risk i den position jag var i. Undvek alla regler jag har när det gäller trading. Vanligtvis är det “cut your losses and move on. “

Men tänkt prata med handläggaren och se mer hur hon tänkte.

Fick du avslag pga spekulationer?

Nej det är tydligt det.

Om någon dragit på sig skulder på säg 2 miljoner som den inte kan betala under sin livstid, då ska det vara skuldsanering?
Ja har fattat att det går till så för att människor ska kunna få en chans att komma tillbaka till ett skuldfritt vanligt liv. Läste det på KFM sida sen är det ju inte frågan om att dra på sig skulder hur som helst och tro man ska få skuldsanering. Men nog är det skäl nog om en person försökt gjort allt och kan ej bli skuldfri på många många år eller under hela sin livstid.
Att leva med skulder livet ut tar på människor psykiskt och för att ge personen en ny chans är väl inget konstigt med det:D
Så det är väl tydligt att jag ej fattar nått.
Men det gör tydligen du??!

Ja har fattat att det går till så för att människor ska kunna få en chans att komma tillbaka till ett skuldfritt vanligt liv. Läste det på KFM sida sen är det ju inte frågan om att dra på sig skulder hur som helst och tro man ska få skuldsanering. Men nog är det skäl nog om en person försökt gjort allt och kan ej bli skuldfri på många många år eller under hela sin livstid.
Att leva med skulder livet ut tar på människor psykiskt och för att ge personen en ny chans är väl inget konstigt med det:D
Så det är väl tydligt att jag ej fattar nått.
Men det gör tydligen du??!

Ja.

Fick du avslag pga spekulationer?

Näe, det tror inte. Det är ju inte så tydligt själva beslutet skrivet så.

Står bara att det inte väger upp nog till att göra det skäligt. Mer än vad jag gjort nu går liksom inte. Så är nog bara lite tid och en annan handläggare :)

Kastar väl in en ny ansökan snart.

Okej nu räcker det tycker jag.
Du har lite svårt att jag svarar emot dig o ifrågasätter
Fast nu är ju @Lasseman en guldgruva av kompetens på detta forumet. En del användare vill ha styrkekramar, påhejningar och en klapp på axeln.
Andra vill ha svar på sina frågor för att kunna göra något åt sin situation
Lasseman passar nog bättre för den sistnämnda gruppen användare.

Säg vad du vill om ton o spydighet men det han bidragit med har nog hjälpt fler än någon annan på detta forum.

så jo, dubbla måttstockar kan man visst ha. Det finns ju alltid en ignorera knapp om man inte trivs med en viss skribent. Men den som väljer att använda det på lasseman bör nog för sin egn skull tänka sig för både en och två gånger.

Det går bra att ignorera mig, det gör inget, då kanske du kan sova i stället för att skriva ett helt gäng långa svar om din åsikt om mig mitt i natten.

Jag har gjort en bedömning utifrån skuldsaneringslagens regler att det idagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering.

Var hennes svar.

I samråd med skuldrådgivare kommer jag överklaga beslutet från KF till veckan.

Inga förhoppningar det ska göra någon skillnad.

Senast ändrad:
Jag har gjort en bedömning utifrån skuldsaneringslagens regler att det idagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering.

Var hennes svar.

Sån är alltid bedömningen, även om det inte skrivs ut.. Det går liksom inte att bedöms utifrån hur situationen såg ut 14 augusti 2008 eller hur den kommer se ut kommande påsk.

Fast nu är ju @Lasseman en guldgruva av kompetens på detta forumet. En del användare vill ha styrkekramar, påhejningar och en klapp på axeln.
Andra vill ha svar på sina frågor för att kunna göra något åt sin situation
Lasseman passar nog bättre för den sistnämnda gruppen användare.

Säg vad du vill om ton o spydighet men det han bidragit med har nog hjälpt fler än någon annan på detta forum.

så jo, dubbla måttstockar kan man visst ha. Det finns ju alltid en ignorera knapp om man inte trivs med en viss skribent. Men den som väljer att använda det på lasseman bör nog för sin egn skull tänka sig för både en och två gånger.
Benägen att hålla med här. Har t.o.m fått svar på frågor i PM så jag tycker nog han tillför en del alltså. Sen är jag totalt obrydd hur folk uttrycker sig i skrift så länge det finns svar.

Tror min skuld minskade med 70kr hos kf. ( med det som ligger )

Bara 778år kvar innan skuldfri

Ja det var en del är :) du har ganska stor skuld där då med va ? :)

Jo, men allt är inte där idag så.

Men som det ser ut idag så hade det tagit 778 år.

Får väl hoppas på något medicinskt underverk för att nå den dagen som skuldfri :)

Lugnt på jobbet så tog och räkna fram en siffra :)

Jo, men allt är inte där idag så.

Men som det ser ut idag så hade det tagit 778 år.

Får väl hoppas på något medicinskt underverk för att nå den dagen som skuldfri :)

Lugnt på jobbet så tog och räkna fram en siffra :)
Du kommer säkert få sanering i framtiden ju

ja, eller så är det 778 år som gäller. =)
Fast det får vi inte hoppas :) själv är jag orolig att 12 mån löneutmättning kommer bli jobbigt ...men överlever väl det med ....har bestämt mig för att inte jämka 2020och därmed minska skulden hos fogden när den återbäringen kommer in då , kommer ju minska med 50k bara på den

Fast det får vi inte hoppas :) själv är jag orolig att 12 mån löneutmättning kommer bli jobbigt ...men överlever väl det med ....har bestämt mig för att inte jämka 2020och därmed minska skulden hos fogden när den återbäringen kommer in då , kommer ju minska med 50k bara på den

Haft dwt några månader nu så vant mig att inte ha råd att göra något :)

Haft dwt några månader nu så vant mig att inte ha råd att göra något :)
Ja hade jag inte haft sambo och gemensam ekonomi så hade jag nog inte klarat det :) hon är såklart med på det eftersom vi spenderade pengarna ihop :)

Usch vad jobbigt , beklagar verkligen ...för måste vara sjukt stor skillnad att ha en extra inkomst jämte ! Du stark som klarar det !

Det mest jobbiga är väl att det var en flytt ihop till en annan karl på det också.

Barn ihop så får ju liksom bita ihop för hennes skull. Måste ju fungera där.

Ur ekomiska synpunkten så är det såklart jobbigt men man överlever behöver bar få ett målsnöre där så man har ett mål i det i livet.

Det mest jobbiga är väl att det var en flytt ihop till en annan karl på det också.

Barn ihop så får ju liksom bita ihop för hennes skull. Måste ju fungera där.

Ur ekomiska synpunkten så är det såklart jobbigt men man överlever behöver bar få ett målsnöre där så man har ett mål i det i livet.
Ja herregud såklart tungt när det är på det viset , känns ju redan tungt att först ha det jobbigt med det ekonomiska ... Men sen att bli lämnad för att den andra träffat en annan är jobbigt ! Håller med dig det är barnen man gör det för . Det måste funka ! Du är stark !

Ja herregud såklart tungt när det är på det viset , känns ju redan tungt att först ha det jobbigt med det ekonomiska ... Men sen att bli lämnad för att den andra träffat en annan är jobbigt ! Håller med dig det är barnen man gör det för . Det måste funka ! Du är stark !

Var dåligt än längre tid så, men jobbigt när någon hoppar från säng till säng eller vad man ska säga.

Hade flyttat till ett annat land om det inte vore för min dotter jag har här.

Men kommer byta jobb på ett tag, nu ville docl jobbet justera lönen... men måste få dem justera den i pension istället.

Ren vask att ta dem i pengar.

Var dåligt än längre tid så, men jobbigt när någon hoppar från säng till säng eller vad man ska säga.

Hade flyttat till ett annat land om det inte vore för min dotter jag har här.

Men kommer byta jobb på ett tag, nu ville docl jobbet justera lönen... men måste få dem justera den i pension istället.

Ren vask att ta dem i pengar.
Ja jag förstår dig verkligen , jag hade flyttat till Thailand om jag var i din sits , för jag bott och varit där en tid innan ...även min sambo är därifrån ...lever också för min dotter ! Det gör att man orka gå upp ur sängen varje dag !

Ja jag förstår dig verkligen , jag hade flyttat till Thailand om jag var i din sits , för jag bott och varit där en tid innan ...även min sambo är därifrån ...lever också för min dotter ! Det gör att man orka gå upp ur sängen varje dag !

Min kunskap inte så eftersökt i Thailand så hade nog fått välja ett annat land :)

Eller kanske vet fan inte.

Men inget land inom EU är ju aktuellt om du vill undgå skulder

Läste hur CSN spenderat miljontals kroner försökt driva in i USA är meningslöst. Dom som betalar där är ändå frivilligt

Fick besked att överklagan är skickad vidare nu i veckan.

Får vi se hur det går.

Fick avslag på min överklagan idag skuldsanering.

Står inte särskilt mycket förutom att dom kronofogdens sida.

Hade inga förväntningar över detta heller. Men tröttsamt

Tillbaka på ruta ett med noll framtid.

Senast ändrad:
Fick avslag på min överklagan idag skuldsanering.

Står inte särskilt mycket förutom att dom kronofogdens sida.

Hade inga förväntningar över detta heller. Men tröttsamt

Tillbaka på ruta ett med noll framtid.
tråkigt att höra! Naturligt att känna sig nedslagen men kom ihåg en sak... framtiden är aldrig noll så länge man lever och andas. Det kommer ordna sig för dig även om det ser mörkt ut nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp