• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Äntligen dags att lägga all skit bakom mig!

Sherloc

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
13 Januari 2023
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Ansökte om skuldsanering 1/11. Levt med ett alkoholberoende/missbruk i flera år och ur det missbruket föddes ett spelmissbruk. Nu äntligen kan jag gå vidare och lägga allt detta bakom mig! Inledande 7/12, beviljad idag
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
378
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Hur mycket skulder har du?
dina förutsättningar?
stort grattis till beviljad skuldsanering ☺️
 

Sherloc

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
13 Januari 2023
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Hur mycket skulder har du?
dina förutsättningar?
stort grattis till beviljad skuldsanering ☺️
Ungefär 650000.
Lön på 26000, lika för min sambo.
Så att lyckas betala detta inom rimlig tid finns inte. Tack!
 

Lina

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
1 Februari 2016
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
va skönt och GRATTIS!
får jag fråga hur gammal din Nyaste skuld var? För att få skuldsanering, krävs de att skulderna är hos KF eller kan man söka om man har vanliga lån men som inte går att betala inom rimlig tid?
 

Sherloc

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
13 Januari 2023
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
va skönt och GRATTIS!
får jag fråga hur gammal din Nyaste skuld var? För att få skuldsanering, krävs de att skulderna är hos KF eller kan man söka om man har vanliga lån men som inte går att betala inom rimlig tid?
Mina skulder fanns inte hos kronofogden, hade vanliga blancolån. Mitt senaste lån tog jag i april-22. Visserligen ett samlingslån. Innan dess var det oktober - 21.
 

Lina

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
1 Februari 2016
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Mina skulder fanns inte hos kronofogden, hade vanliga blancolån. Mitt senaste lån tog jag i april-22. Visserligen ett samlingslån. Innan dess var det oktober - 21.

Okej jag förstår. När du ansökte, hade du då tagit nån hjälp innan för ditt missbruk och beroende?
och nu när du är godkänd, hur går skuldsanering till för man ansöker väl hos KF? går skulderna dit? Får man en prick eller hur går det till.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 774
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Fast har du verkligen fått beviljat? Är det inte bara betalningsplanen du fått ? För man får planen 5-7 veckor efter inledande! Sen ska den ut och då har dom 3 veckor på sig att skriva på den delgivningen. Talar om egen erfarenhet för fick inledande 9/8 , betalplanen kom 15/9 , beslutet kom 24/10
 
Senast ändrad:

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Ansökte om skuldsanering 1/11. Levt med ett alkoholberoende/missbruk i flera år och ur det missbruket föddes ett spelmissbruk. Nu äntligen kan jag gå vidare och lägga allt detta bakom mig! Inledande 7/12, beviljad idag
Inledande 7 december och redan fått betalplan som ska godkännas av alla och redan beslut ?
Det kan omöjligt stämma.
Inledande
Betalplan
Beviljad
Tre veckor till laga kraft.
 

NyStart2022

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
30 September 2022
Meddelanden
61
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Ansökte om skuldsanering 1/11. Levt med ett alkoholberoende/missbruk i flera år och ur det missbruket föddes ett spelmissbruk. Nu äntligen kan jag gå vidare och lägga allt detta bakom mig! Inledande 7/12, beviljad idag
Oj det gick fort. Ansökte i juni månad, inledande i september men väntar fortfarande på beslut efter att ha godkänt betalplan. :)
 

Jeni

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
7 Januari 2023
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
86
Poäng
236
Oj det gick fort. Ansökte i juni månad, inledande i september men väntar fortfarande på beslut efter att ha godkänt betalplan. :)
samma här
Ansökte i början av Okt
inledande 17 nov
betalplan 22 dec
väntar på beslut efter att ha godkänt betalplanen (Men tycker min process varit snabb hittills iallafall)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp