• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Äntligen fri från

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 371
Mottagna reaktioner
6 868
Poäng
4 477
Jag har aldrig tyckt så illa om ett bolag som jag gör med 4finance. Jag hoppas av hela mitt hjärta att dom som livnär sig på att lura andra människor dör av svält och lidande!
Man kan önska de ett "bättre" lidande än att svälta... man kan önska att de själva hamnar i en situation där de behöver ta lån på lån för att klara sig ur en besvärlig livssituation. Som man säger ibland är det bra att man smakar på sin egen medicin.

Visst har var och en av oss ett eget ansvar som vi inte ska avsäga oss. De har inte tvingat oss att låna men de har blundat rejält till vilka de lånar ut!

För min del kan jag säga att visst har de räddat mig ur riktigt akuta situationer och jag har varit fullt medveten om vilka konsekvenserna blir om jag lånar hos dem och ändå har jag gjort det ca 3 gånger. Ibland har de varit enda alternativet och visst är det bra med alternativ, det är inte själva lånet jag vänder mig mot utan villkoren för återbetalningen och bemötandet!

Men nu blir det så mycket tuffare för dem och speciellt när det finns så många andra alternativ för smslån som många skulle valt istället så vem vet hur deras framtid blir.

Vem vet... de kanske själva blir medlemmar här på Forumet ;)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Efesos

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
20 Maj 2016
Meddelanden
48
Mottagna reaktioner
23
Poäng
92
Man kan önska de ett "bättre" lidande än att svälta... man kan önska att de själva hamnar i en situation där de behöver ta lån på lån för att klara sig ur en besvärlig livssituation. Som man säger ibland är det bra att man smakar på sin egen medicin.

Visst har var och en av oss ett eget ansvar som vi inte ska avsäga oss. De har inte tvingat oss att låna men de har blundat rejält till vilka de lånar ut!

För min del kan jag säga att visst har de räddat mig ur riktigt akuta situationer och jag har varit fullt medveten om vilka konsekvenserna blir om jag lånar hos dem och ändå har jag gjort det ca 3 gånger. Ibland har de varit enda alternativet och visst är det bra med alternativ, det är inte själva lånet jag vänder mig mot utan villkoren för återbetalningen och bemötandet!

Men nu blir det så mycket tuffare för dem och speciellt när det finns så många andra alternativ för smslån som många skulle valt istället så vem vet hur deras framtid blir.

Vem vet... de kanske själva blir medlemmar här på Forumet ;)

Det finns värre saker att önska dom, men det känns att gå för långt att skriva ner det.

Vad gäller människorna bakom 4finance så blir jag otroligt besviken på staten som låter dessa kräk lura människor, som hamnat lite snett ekonomiskt, med avgifter som aldrig borde tillåtas.

4finance hjälper inte för hjälpandents skull, man vill låsa människor med dyra avgifter. Deras ovilja att upprätta avbetalningsplaner visar att affärsidén går ut på att låta kunden betala en stor summa pengar varje månad utan att lånet minskar!

Vilka typer. Usch!
 

F.d Sms lånaren.

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Juli 2016
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
37
Poäng
137
Ja "4finance" är ena riktiga tomtar.Nu heter det visst det nya "Vivus" eller något sådant.Fick ett erbjudande att låna av dom,men "ALDRIG" mera.Jag hade lån/skuld till dom på ca 10000 kr,som är återb för länge sedan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp