• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Äntligen inledande

skyatnight

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
8 Juni 2018
Meddelanden
298
Mottagna reaktioner
197
Poäng
367
Inkommer du själv med att du har förändrad inkomst så räknas betalningsplanen om om höjningen är markant. Gör du inte det och borgenärerna ser din höjda inkomst så kan de begära en förlängd skuldsanering på ytterligare två år.

Ska höra med handläggaren vilken storlek på höjd inkomst som behövs för att höra av mig. Kan ju få lönehöjning, det är väl det. Måste också kolla om jag ska ha koll på min frus inkomst och vad den behöver öka med för omprövning. Det är mest sannolikt att hon höjer sin inkomst.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Med inledande beslut så kommer jag betala 10.300 från januari månad.

buffert landar på 800

Då arbetsgivaren hunnit dra lönerna så kommer jag få tillbaka 12.950 från KFM under januari beror väl på hur snabbt arbetsgivaren betalar till KFM och handläggningstid på det

När jag hade löneutmätning så drog man 12.950 per månad så för min del blir detta en jätte stor skillnad plus betalnings fritt i dec / juni

Men just nu är det inledande och lång väg kvar, bara en av många stolpar man passerat på vägen men bara att kämpa på blir det ett avslag i senare skede får man ta det därifrån då jag varit med om ett avslag på förra ansökan utan inledande så ser jag ett avslag med lugn, jobbigt men man får ta avslaget och se vad det grundar sig på och vidare därifrån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp