• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Äntligen kan man leva igen

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Från att ha slagits med månadskostnader mellan 14-18K i månaden på en lön på 16K i närmare två år nu och flera år med mindre skulder har jag nu fått mitt första samlingslån utbetalat.

Remember beviljade en utökning från mitt nuvarande 105K/120K till 400K totalt. En hiskelig ränta på drygt 16% där väldigt lite pengar går till skulden men det är definitivt en förbättring och det kan jag ta hand om senare i år när min UC städas upp ytterligare (just nu 12.1% risk).

Kommer hamna på 6000kr i totala lånekostnader per månader nu gentemot 14000-18000.. Utöver att det är en otrolig lättnad att ha lite andrum i min ekonomi ger det mig nu också chansen att lägga dåligt betalda resturangjobb som jag suttit fast i 6 år på hyllan och nu idag har jag godkänt inbjudan till en IT-utbildning där jag har bakgrund från gymnasiet.

Utan det här forumet hade jag inte klarat mig hit idag då vardagarna har varit så otroligt mörka de senaste åren. Så för det så vill jag tacka er alla här på forumet. <3 Även min underbara flickvän som tvärtemot mig är väldigt ekonomiskt säker och som erbjöd sig ställa upp på hela lånet för min skull, dock känner jag att det är en viktig del av min återhämtning från lån/spelmissbruk att jag måste klättra upp ur det här själv. Jag accepterade lite hjälp att betala ner mina krediter innan lånet "bara".

Hon vet det inte heller men hon har en fin ring som väntar på henne. :face3hearts:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Då var alla betalningar inskickade förutom Holm som jag väntar på att få inbetalningsuppgifter från. Sved att skicka iväg allt men oj vilken lättnad. :faceheart:
 

ANG

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
25 Januari 2020
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Underbart!!!!
Stort grattis till lånet men ett ännu större grattis till dig och din blivande!

jag vet hur det är. Sitter själv i skiten, får mycket bra tips här och det ger mig glöd att kämpa vidare. Snaaaart är det min tur!!!!
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Underbart!! Det är en fantastisk känsla!!! Wow!!!! Grattis!!
 

Pidde

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
11 Februari 2020
Meddelanden
864
Mottagna reaktioner
254
Poäng
457
Från att ha slagits med månadskostnader mellan 14-18K i månaden på en lön på 16K i närmare två år nu och flera år med mindre skulder har jag nu fått mitt första samlingslån utbetalat.

Remember beviljade en utökning från mitt nuvarande 105K/120K till 400K totalt. En hiskelig ränta på drygt 16% där väldigt lite pengar går till skulden men det är definitivt en förbättring och det kan jag ta hand om senare i år när min UC städas upp ytterligare (just nu 12.1% risk).

Kommer hamna på 6000kr i totala lånekostnader per månader nu gentemot 14000-18000.. Utöver att det är en otrolig lättnad att ha lite andrum i min ekonomi ger det mig nu också chansen att lägga dåligt betalda resturangjobb som jag suttit fast i 6 år på hyllan och nu idag har jag godkänt inbjudan till en IT-utbildning där jag har bakgrund från gymnasiet.

Utan det här forumet hade jag inte klarat mig hit idag då vardagarna har varit så otroligt mörka de senaste åren. Så för det så vill jag tacka er alla här på forumet. <3 Även min underbara flickvän som tvärtemot mig är väldigt ekonomiskt säker och som erbjöd sig ställa upp på hela lånet för min skull, dock känner jag att det är en viktig del av min återhämtning från lån/spelmissbruk att jag måste klättra upp ur det här själv. Jag accepterade lite hjälp att betala ner mina krediter innan lånet "bara".

Hon vet det inte heller men hon har en fin ring som väntar på henne. :face3hearts:
Grattis o lycka till med både kärlek o ekonomi o studier ,,,kämpa på framåt
 

Angela

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
28 Juni 2019
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
121
Poäng
297
Underbar läsning, stort grattis till dig!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Grattis Dukemo :)! Jag är glad för din skull!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Härligt! Njut :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp