• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Är det kört? Eller kommer vi få lånet

jkpg92

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
2 Maj 2019
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Även fast dom inte tar UC kan dom rapportera till UC har jag för mig.
Sedan så är inte ett lånelöfte bindande för en bank så du är medveten om detta.

Du bör prata med din bank är inte direkt läge att sätta huvudet ner i sanden. Är ju säkerligen möjligt att du lånar 100-150K utanför UC och betalar de pengarna till de andra lånen.
Men kostnaden på de lånen kommer inte vara billigt så inget jag rekommenderar är mycket pengar du kastar i sjön för en bostad.
Kag förstår att ett lånelöfte inte är bidande men på alla banker som jag gör kalkyl för att se om man kan få bolån med de balncolånen jag har så får jag grönt på alla. Någon som vet varför banken skulle neka? Även om jag fyller i högre blancolån belopp på alla banker så är det fortfarande grönt.
Vi har en total inkomst på över 720 000 kr. Någon som vet hur bankerna tänker?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 869
Mottagna reaktioner
1 865
Poäng
1 277
Kag förstår att ett lånelöfte inte är bidande men på alla banker som jag gör kalkyl för att se om man kan få bolån med de balncolånen jag har så får jag grönt på alla. Någon som vet varför banken skulle neka? Även om jag fyller i högre blancolån belopp på alla banker så är det fortfarande grönt.
Vi har en total inkomst på över 720 000 kr. Någon som vet hur bankerna tänker?
De har ju en kalkyl som ni måste klara. Förutom räntor, amorteringar ska ni ha ett visst belopp till er försörjning. Olika banker kör med lite olika siffror där. Sedan måste ni ju klara deras grundkrav på inkomst (tillsvidare tex), inga anmärkningar, och inte ha för många förfrågningar. Så det kan ju hänga på om du tog ditt blancolån som många små med många förfrågningar eller om det är ett stort.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 869
Mottagna reaktioner
1 865
Poäng
1 277
Wästgöta finans verkar inte ta UC.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp