Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Är det skillnad på skatteskuld och "vanlig" skuld?

Hej,

jag har en skuld till skatteverket på 25000kr, som jag inte kan betala såklart... Den dimper till KFM inom en snar framtid och gör sällskap med mina andra skulder. Är det någon skillnad på den här typen av skulder kontra de andra "vanliga" skulderna jag har? Jag ska söka skuldsanering och undrar om den här skulden kan påverka den ansökningen negativt. Jag har redan sökt en gång och fått avslag, då tog jag med denna skulden då jag visste att det var på gång.

Hej,

jag har en skuld till skatteverket på 25000kr, som jag inte kan betala såklart... Den dimper till KFM inom en snar framtid och gör sällskap med mina andra skulder. Är det någon skillnad på den här typen av skulder kontra de andra "vanliga" skulderna jag har? Jag ska söka skuldsanering och undrar om den här skulden kan påverka den ansökningen negativt. Jag har redan sökt en gång och fått avslag, då tog jag med denna skulden då jag visste att det var på gång.

Tycker detta är en intressant frågeställning för någonstans i bakhuvudet vill jag få det till att skulder till staten helst inte ska utgöra majoriteten utav ens totala skuldbörda. Om så är fallet så kan det försvåra skusan?

Sen TROR jag också att jag sett vissa som haft CSN-skuld men som inte haft denna i en skuldsanering utan CSN har då återupptagits när man är "Klar" men som sagt lämnar detta till bättre kunnande.

Tycker detta är en intressant frågeställning för någonstans i bakhuvudet vill jag få det till att skulder till staten helst inte ska utgöra majoriteten utav ens totala skuldbörda. Om så är fallet så kan det försvåra skusan?

Sen TROR jag också att jag sett vissa som haft CSN-skuld men som inte haft denna i en skuldsanering utan CSN har då återupptagits när man är "Klar" men som sagt lämnar detta till bättre kunnande.
Bara den del av CSN som man ligger efter med ingår i en skuldsanering. Jag hade en mindre summa som jag låg efter med som ingick i saneringen medan lånet pausades. Det har jag nu börjat betala på igen då saneringen är klar.

Ja precis!

Men det gäller inte övriga skulder till staten va? Tänker på typ skatten, TFF och dylikt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp