Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ärende på väg till KFM...behöver TID!

Hjälp! Aldrig gått så långt som nu! Har ett ärende på väg till KFM under kommande vecka, och jag vet inte vad som händer då? Hur lång tid får man på sig att betala om det går till dem? Får man en betalningsanmärkning direkt när ärendet gått så långt? Ligger efter med en massa räkningar denna månad, och behöver TID till lönen den 25...eller hinner jag få en anmärkning innan dess? Är sååå orolig och behöver råd från någon som vet hur allt går till! Hur undviker man en anmärkning?

Hjälp! Aldrig gått så långt som nu! Har ett ärende på väg till KFM under kommande vecka, och jag vet inte vad som händer då? Hur lång tid får man på sig att betala om det går till dem? Får man en betalningsanmärkning direkt när ärendet gått så långt? Ligger efter med en massa räkningar denna månad, och behöver TID till lönen den 25...eller hinner jag få en anmärkning innan dess? Är sååå orolig och behöver råd från någon som vet hur allt går till! Hur undviker man en anmärkning?

Hej!

Det som sker är

1) Ett brev med föreläggande, detta kan du "strunta" i - men läs igenom och se så att allt stämmer

2) 1:a påminnelse kommer ca 10 dagar efter första brevet. Detta har man ca 5 dagar på sig att svara på

3) Svara på på 1:a påminnelsen - skriv "Bestrides till fullo" på delgivningen, OBS! följ upp med KFM att de får med ditt bestridande.

Nu har du redan tjänat in ca 15 dagar och vi är framme vid den 23/7. När du får lön den 25:e betalar du Inkassobolaget varendra öre du är skyldig och de skall då återkalla ärendet.

Tack! Jag har aldrig förstått NÄR man får en anmärkning, då jag aldrig suttit i den här sitsen förr med ärende på väg till KFM! Trodde man fick en anmärkning ganska omgående vid försenad betalning nämligen! Kommer anmärkningen EFTER om man struntat i att betala när ärendet gått till KFM?

Anmärkningen kommer när KFM meddelar utslag. Om du bestrider och betalar kommer su inte få wn anmärkning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp