• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ångest

I

Inkasso

Gäst
Poäng: 0
Hej !
Fått hem kronofogden brev o påminnelse 7 e Jan . Kommer få lön 25 e jan o kommer betala in 9180 kr till inkasso Sileokap . Sileokap Kunde inte återkalla ärande . Finns det chans får anmärkningar ändå ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ansi

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 April 2018
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
41
Poäng
147
Hej !
Fått hem kronofogden brev o påminnelse 7 e Jan . Kommer få lön 25 e jan o kommer betala in 9180 kr till inkasso Sileokap . Sileokap Kunde inte återkalla ärande . Finns det chans får anmärkningar ändå ?

Har du skickat in delgivningskvittot?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Skicka INTE delgivningskvittot!!! Vänta tills du får påminnelsen och efter att du fått påminnelsen så kan du vänta ytterligare 5-6 dagar innan du skickar in kvittot. Jag är i samma situation, mitt delgivningskvitto kom för ca 1 vecka sedan. Kan inte betala förrän i slutet av månaden. väntar tills jag får påminnelsen och sen får jag pussla ihop det.

Du kommer att hinna förhala tills du kan betala 25/1. Tänk bara på att du har 10 dagar på dig från det datum du skriver på kvittot. Efter 10 dagar blir det utslag/anmärkning. För att undvika detta mejla till Kfm att du har betalat så väntar de ytterligare 30 dagar så att Sileo hinner anmäla mottagen betalning.
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Hej !
Fått hem kronofogden brev o påminnelse 7 e Jan . Kommer få lön 25 e jan o kommer betala in 9180 kr till inkasso Sileokap . Sileokap Kunde inte återkalla ärande . Finns det chans får anmärkningar ändå ?
Ja vänta på påminnelsen
Fråga igen om de inte kan återkalla
De har hjälpt mig tidigare dock lite trögt men det gick
 
I

Inkasso

Gäst
Poäng: 0
Skicka INTE delgivningskvittot!!! Vänta tills du får påminnelsen och efter att du fått påminnelsen så kan du vänta ytterligare 5-6 dagar innan du skickar in kvittot. Jag är i samma situation, mitt delgivningskvitto kom för ca 1 vecka sedan. Kan inte betala förrän i slutet av månaden. väntar tills jag får påminnelsen och sen får jag pussla ihop det.

Du kommer att hinna förhala tills du kan betala 25/1. Tänk bara på att du har 10 dagar på dig från det datum du skriver på kvittot. Efter 10 dagar blir det utslag/anmärkning. För att undvika detta mejla till Kfm att du har betalat så väntar de ytterligare 30 dagar så att Sileo hinner anmäla mottagen betalning.


Fick min påminnelse 7 e jan , som sagt hur många gånger skicka kronofogden påminnelse ??
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Fick min påminnelse 7 e jan , som sagt hur många gånger skicka kronofogden påminnelse ??
Aha var det påminnelsen du fick den 7... ok då förstår jag. Men du har inte så mkt till val tyvärr, om jag var du då skulle jag ha is i magen och vänta med att skicka påminnelsen tills den 18/1, det är en fredag, då skriver du i datumfältet 21 januari och postar brevet på fredag. Den 25 när du betalat mejlar du till kronofogdemyndigheten@kronofogden.se

och anger ditt målnummer och ditt personnummer och namn och skrivit att du har betalat. Jag brukar även bifoga kopia på betalningen. På så sätt klarar du dig! Sen får du ringa till Sileo kring 29/1 och fråga om de fått din betalning och om de meddelat Kfm.
 

kallevalle

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
28 Februari 2018
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Du behöver inte tala om för kfm att du betalat - bestrid hela ärendet istället - då kan du lätt tjuva åt dig 10-25 dagar innan sileo skickar till tingsrätt
 

kallevalle

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
28 Februari 2018
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Fick du påminnelsen 7/1 - vänta till 14/1 - delge dig via telefon - bestrid ärendet 22/1 för att undvika anmärkning - betala Sileo 25/1
 
Å

Ångest

Gäst
Poäng: 0
Fick du påminnelsen 7/1 - vänta till 14/1 - delge dig via telefon - bestrid ärendet 22/1 för att undvika anmärkning - betala Sileo 25/1

Ringt o pratade med Sileo , fick betala uppgifter Swish .när dom har fått in betalningar då ska ärande återkalla . Är så rädd att få anmärkningar
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp