Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
6. Binly - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Meddelanden
1 779
Mottagna reaktioner
676
Poäng
667
Om drygt en vecka har jag varit spelfri i ett helt år. Bland de sista sidorna jag maniskt spelade på var Bet It All, en sån där skräpsida med Curacao-licens. För en tid sen fick jag ett udda mail, jag vet inte vad jag ska tro. Kopierar in det nedan.

‐-‐‐------------------------
Dear Filiokus,

We are writing to you regarding the transaction you made to Bet It All.

For the Total sum of 6952 EUR

To put it simply - the payment system provider (which is an outsourced service) that processed this transaction has been involved in illegal activities and the money didn't reach us.

After prolongated discussion with our legal team, we have made a decision to inform customers about this issue.

We are not requesting this money from you. Even better; you can receive your money back!

The facts are as follows:
- money goes back to you or no-one gets the money

For additional information, please respond to this email.

We cannot guarantee with 100% certainty that we will be able to assist you in recovering the funds, but you do have a fair chance and a solid legal basis.

Looking forward to your reply.

Best regards,
Bet It All Financial Team

We would like to inform you that our finance department operates only on business days from 5 AM to 3 PM UTC .

---------------------

Hur hade ni agerat, svarat eller ignorerat?
Känns som scam.. kommit åt mail adresser till deras kunder

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Jessica87

V.I.P
Poäng: 406
Meddelanden
417
Mottagna reaktioner
208
Poäng
406
Är också i startgropen för adhd-utredning. Får se var det landar. Har också läst mycket om missbruk och adhd.
ok, ja får kanske bli kontanter då. Problemet är att färre och färre ställen tar emot kontanter. Men mataffärer, apotek och sjukhus är lugnt att handla på i a f
Gör då för guds skull klart den utredningen och ta all hjälp du kan få. Det tog mig 35 år att inse att jag behöver hjälp. Jag har jobb, hem osv men hämmar igen och igen i dåliga situationer i livet som skulder, spel osv. Ska jag orkar nu behöver jag känna att jag inte gör om mina misstag, och för det behöver jag hjälp. Även om färre ställen tar emot kontanter så tänker jag att är det kris kan man väl sätta in dom så länge man inte har över förbehållsbeloppet totalt. Alla har ju inte nån som kan hjälpa ekonomiskt i kris så jag tycker det är skit att vi med löneutmötning inte ens får ha några tusen extra på ett sparkonto. Men just nu är reglerna så tyvärr .

Skattlös

Viktig medlem
Poäng: 137
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
39
Poäng
137
Om drygt en vecka har jag varit spelfri i ett helt år. Bland de sista sidorna jag maniskt spelade på var Bet It All, en sån där skräpsida med Curacao-licens. För en tid sen fick jag ett udda mail, jag vet inte vad jag ska tro. Kopierar in det nedan.

‐-‐‐------------------------
Dear Filiokus,

We are writing to you regarding the transaction you made to Bet It All.

For the Total sum of 6952 EUR

To put it simply - the payment system provider (which is an outsourced service) that processed this transaction has been involved in illegal activities and the money didn't reach us.

After prolongated discussion with our legal team, we have made a decision to inform customers about this issue.

We are not requesting this money from you. Even better; you can receive your money back!

The facts are as follows:
- money goes back to you or no-one gets the money

For additional information, please respond to this email.

We cannot guarantee with 100% certainty that we will be able to assist you in recovering the funds, but you do have a fair chance and a solid legal basis.

Best regards,

We would like to inform you that our finance department operates only on business days from 5 AM to 3 PM UTC .

---------------------

Hur hade ni agerat, svarat eller ignorerat?
Det va ju extremt snäll av dem! Inte nog med att de inte fått pengarna som du redan spelat bort, de ska dessutom hjälpa dig att få tillbaka pengar från tredjepart. Allt det helt gratis! Möjligen för en liten överföringsavgift eller två... Kanske kan du lämna ut ditt kortnummer och information också?

Skräp.

Calibra

Aktiv medlem
Poäng: 7
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Gör då för guds skull klart den utredningen och ta all hjälp du kan få. Det tog mig 35 år att inse att jag behöver hjälp. Jag har jobb, hem osv men hämmar igen och igen i dåliga situationer i livet som skulder, spel osv. Ska jag orkar nu behöver jag känna att jag inte gör om mina misstag, och för det behöver jag hjälp. Även om färre ställen tar emot kontanter så tänker jag att är det kris kan man väl sätta in dom så länge man inte har över förbehållsbeloppet totalt. Alla har ju inte nån som kan hjälpa ekonomiskt i kris så jag tycker det är skit att vi med löneutmötning inte ens får ha några tusen extra på ett sparkonto. Men just nu är reglerna så tyvärr .

Nån med erfarenhet av Casumo?

Jag har lyckats fått återbetalt från flera svenska bolag, samt ett utländskt.

Ems

Viktig medlem
Poäng: 42
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
9
Poäng
42
Jag kämpar med dessa skit bolagen spinero slotable mfl..spärrad nu efter jag sa jag hade problem å hur dom ser till de att jag satt in säkert 30000 euro å får bonusar varje dag å frågar flera ggr ok dagen . Krävt refund på det jag förlorart

Ems

Viktig medlem
Poäng: 42
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
9
Poäng
42
Jo tjena dom kunde ju dra dit peppar växer. Hur har ni det med wisho typ??

filiokus

Aktiv medlem
Poäng: 87
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
26
Poäng
87
Det va ju extremt snäll av dem! Inte nog med att de inte fått pengarna som du redan spelat bort, de ska dessutom hjälpa dig att få tillbaka pengar från tredjepart. Allt det helt gratis! Möjligen för en liten överföringsavgift eller två... Kanske kan du lämna ut ditt kortnummer och information också?

Skräp.
Haha, jag hör er och är lika skeptisk jag. Det finns inga gratisluncher.
Svarade ändå, kortfattat och av nyfikenhet vart detta ska ta vägen. Svaret:

---------------
Hello Filiokus,
Thank you for getting back to us. Let's start with first step:
Please send us your bank statement with out-going payments for a card 12345XXXXXX6789 from 01.08.2022 till 01.10.2022 (the time frame when the transaction were processed in our project).

We will pinpoint the specific transactions that need to be applied for charge-backs and arrange documentation that will help you with the procedure.
Upon sending you the document, we shall provide an extensive information about the charge-back process and how to get your money back.

Best regards,
We would like to inform you that our finance department operates only on business days from 5 AM to 3 PM UTC.
------

Jahopp.
Inte nog med att de har tillgång till mitt användarnamn och min mail, de har också mitt kortnummer (spärrat sedan länge) och transaktionsfönster. Skrämmande.
Fortsättning följer.

PS:
Spåkulan säger att följande kommer att hända:
Spelbolaget har jobbat med sin värdegrund och anstränger sig för rentvätta ett skamfilat rykte. De engagerar sig aktivt för att spelare ska få tillbaka sina pengar, helt gratis. Efter lite mailväxling förs beloppet över på mitt konto, jag jublar ända tills banken ifrågasätter insättningens ursprung och spärrar både konto och bank-id pga fuffens-transaktioner. Bankkonton och bolån sägs upp, mina pengar fryser inne och ingen bank accepterar mig som ny kund. Ridå. DS. ;)

Runky

Medlem
Poäng: 46
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
15
Poäng
46
Såg nyligen en ung grabb som hade cirka 870k spelkontot i fredags, tisdag redan nu och personen spelat bort allting, för 870k kan man gott och väl ha sig en redig kontantinsats och bygga på därifrån, sorgligt.

Finns tusentals liknande historier
Kanske inte har med saken att göra, men vet du om detta var spelvinster?

Pengarna är ju densamma, men det är enligt mig skillnad på om det var 870k från arv eller ihopsparade pengar eller en stor spelvinst. Easy come, Easy go.

Calibra

Aktiv medlem
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Nån som kan hjälpa mig och se vilka Casumo har i sin styrelse osv?
Är Porser delägare i dem fortfarande?

Behöver ha fram så mycket som möjligt i min push mot dem som jag kommer göra nu :)

Calibra

Aktiv medlem
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
jag blev själv livstids avstängd hos spelbolaget leovegas för flera år sen.
permanent avstängd pga spelproblem. för mitt eget bästa löd deras motivation.
efter det kunde man ta ett återfall på expekt när de ägdes av leovegas.
försökte få tillbaka pengarna men helt omöjligt då de gömmer sig bakom olika licenser fast man får svar från leovegas när man mailar med expekt.
rent hypotetiskt tänkande så är jag förvånad att ingen i detta land betalat någon 14 årig lokal gangsterunge att sätta en kula i skallen på någon spelbolags vd för en 10-20 papp.
jag läser om folk som tar livet av sig pga spelproblem väldigt ofta i tidningarna. hade jag varit så långt ner i mitt mående hade jag först tagit ut en hämnd på någon högt uppsatt eller två, sen tagit livet av mig efteråt. att de kan fortsätta förstöra folks liv utan konsekvenser är skandal.
om folk endå ska gå hela vägen och begå självmord och kasta bort sitt liv, ta då med dig idioterna som förstört ditt och många andras liv först. vad spelar det för roll rent hypotetiskt. ingenting.
man skulle bli en hjälte i mångas ögon. alla som fått sina liv förstörda av dessa vidriga as.
Jag har lyckats fått återbetalt från Leovegas för ca två år sedan :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp