Lånforum.se rekommenderar

1. Advisa - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Zmarta - Jämförelsetjänst för lån
4. Klara lån - Jämför lån utan UC
5. Loanstep - Lån utan UC

Återbetalning spelbolag

Cranved

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
392
Mottagna reaktioner
147
Poäng
327
Vad är anledningen till att det tar så lång tid? Behandlar dom ärendet länge eller är det många ärenden att behandla? Supporten säger att det är en grupp som behandlar ärendet och har svårt att tänka mig att det är flera hundratals ärenden som dom behöver gå igenom?

lite frustrerade när det tar så lång tid och att man inte har någon somhelst insyn om ärendet
Du skulle vara förvånad hur många ärenden som faktiskt trillar in.
Allt från att nån klagar kring att sidan gick för segt, allt från folk som försöker få tillbaks pengar efter dom spelat bort det på slots (Helt legit) Osv, och därbland annat återbetalningsärenden varav 90% sållas bort pga ogiltiga grunder. Osv.
 

lalidafa

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
8 Januari 2021
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Okej, så alla ärenden från spelare behandlas utav samma grupp som behandlar våra ärenden?

finns det risk för att dom ”glömmer bort” ens ärende eller nedprioriterar det i hopp om att man ska glömma?
 

Pressbyrån

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Okej, så alla ärenden från spelare behandlas utav samma grupp som behandlar våra ärenden?

finns det risk för att dom ”glömmer bort” ens ärende eller nedprioriterar det i hopp om att man ska glömma?
Tålamod min vän. Det viktiga med detta är att du inte ens ska räkna med att få en återbetalning. Fortsätt med att kämpa för att bli spelfri och få ordning på allt om det är skakigt. Detta är bara ett plus på vägen om det går igenom.
 

slutaspela1

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
11 Januari 2022
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Vad tror ni om chanser till återbetalning här. Gäller Casino Epic.

Jag har varit spärrad från spel 3 månader fram till den 30/11-2021 och sedan dumt nog trott att jag kunnat kontrollera mig och inte förlängt spärren. Fick den 29/12 ett återfall hos Casino Epic. På mindre än 12 timmar lyckats sätta in och spela bort över 40.000 kronor. Reagerade på det eftersom jag haft en insättningsgräns på 5000 per vecka och kollade då mina gränser som ändrats från 5000 per vecka till 100.000 per dag!

När jag frågade casino epic om detta säger de att jag loggat in och godkänt ny gräns den 22/11 kl 10.11. Jag var spärrad via spelpaus då och har inte vart inloggad på mitt konto förens slutet av December. När jag skrev detta till dem påstår de istället att det var den 30/11 klockan 08.00 (dagen då min spärr gick ut)

Jag har inte varit inne på detta casino förens mitt återfall, har också försökt argumentera för att insättningsgränsen inte ändrats av mig personligen, men de säger att jag godkänt deras förslag då en ruta kommit upp när jag loggade in som jag klickat på. Det är inget snack om att jag inte godkänt detta de datum de påstår och om jag nu godkänt detta när jag loggade in den 29/12 är det väl fortfarande inte lagligt av ett casino att fylla i en ny insättningsgräns och sedan be mig som kund att godkänna den? I deras policy står det att man måste kontakta dem via mail för att begära en höjning. Det handlar om en höjning om 95.000 kr per dag, i mina ögon helt orimligt att ett casino kan be en kund godkänna det. Det kan som sagt vara möjligt att jag klickat på en ruta men jag hade isåfall ingen vetskap om vad jag godkände för inte trodde jag att ett casino får fylla i en ny gräns..

Jag vet att det är jag som satt in och spelat men någonstans har väl ändå casinot ett ansvar också, och det är väl inte ok att de ändrar summa på en gräns på detta sätt och sedan ber mig godkänna? Och sedan argumenterar de för att det var en aktiv handling från mig eftersom jag tryckte godkänn. Blir knäpp av detta
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
1 234
Mottagna reaktioner
428
Poäng
557
Vad tror ni om chanser till återbetalning här. Gäller Casino Epic.

Jag har varit spärrad från spel 3 månader fram till den 30/11-2021 och sedan dumt nog trott att jag kunnat kontrollera mig och inte förlängt spärren. Fick den 29/12 ett återfall hos Casino Epic. På mindre än 12 timmar lyckats sätta in och spela bort över 40.000 kronor. Reagerade på det eftersom jag haft en insättningsgräns på 5000 per vecka och kollade då mina gränser som ändrats från 5000 per vecka till 100.000 per dag!

När jag frågade casino epic om detta säger de att jag loggat in och godkänt ny gräns den 22/11 kl 10.11. Jag var spärrad via spelpaus då och har inte vart inloggad på mitt konto förens slutet av December. När jag skrev detta till dem påstår de istället att det var den 30/11 klockan 08.00 (dagen då min spärr gick ut)

Jag har inte varit inne på detta casino förens mitt återfall, har också försökt argumentera för att insättningsgränsen inte ändrats av mig personligen, men de säger att jag godkänt deras förslag då en ruta kommit upp när jag loggade in som jag klickat på. Det är inget snack om att jag inte godkänt detta de datum de påstår och om jag nu godkänt detta när jag loggade in den 29/12 är det väl fortfarande inte lagligt av ett casino att fylla i en ny insättningsgräns och sedan be mig som kund att godkänna den? I deras policy står det att man måste kontakta dem via mail för att begära en höjning. Det handlar om en höjning om 95.000 kr per dag, i mina ögon helt orimligt att ett casino kan be en kund godkänna det. Det kan som sagt vara möjligt att jag klickat på en ruta men jag hade isåfall ingen vetskap om vad jag godkände för inte trodde jag att ett casino får fylla i en ny gräns..

Jag vet att det är jag som satt in och spelat men någonstans har väl ändå casinot ett ansvar också, och det är väl inte ok att de ändrar summa på en gräns på detta sätt och sedan ber mig godkänna? Och sedan argumenterar de för att det var en aktiv handling från mig eftersom jag tryckte godkänn. Blir knäpp av detta
Var det inte så att när reglerna släpptes om 5000 i månaden så första gång du loggar in efter det får man sätta nya gränser och då tryckte du kanske bara ok (lätt gjort) och därav att du hade dem höga beloppen.
 

lalidafa

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
8 Januari 2021
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
@Cranved - hur mycket ökar/sjunker möjligheten om man reggat sig på spelpaus kontra att man inte gör det när man har ärende om återbetalning?
 

Lali

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
7 November 2021
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Idag fick jag besked från storspelare där de säger att de tagit sitt ansvar när de spärrade mig permanent i och med min kontakt med dem i min förfrågan om återbetalning. De säger att de inte sett tecken på problemspelande innan, trots att jag har en förlust hos dem på 500.000 och spelat i timmar varje dag flera veckor i sträck, satt in maxgräns vecka efter vecka, ökat insats osv.

är det värt att driva på detta och be dem omvärdera eller ska jag ge upp?
 

Pressbyrån

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Idag fick jag besked från storspelare där de säger att de tagit sitt ansvar när de spärrade mig permanent i och med min kontakt med dem i min förfrågan om återbetalning. De säger att de inte sett tecken på problemspelande innan, trots att jag har en förlust hos dem på 500.000 och spelat i timmar varje dag flera veckor i sträck, satt in maxgräns vecka efter vecka, ökat insats osv.

är det värt att driva på detta och be dem omvärdera eller ska jag ge upp?
Hur lång tid tog det innan du fick svar och har du tryckt på i ärendet från första dagen? Vill du gärna förklara lite hur du gjort då jag har ett pågående ärende.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp