Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Återvinning vinna laga kraft

Jag har skrivit i en tidigare tråd i detta forum om att jag har ansökt om återvinning av ett utslag. Idag fick jag ett brev på posten från Tingsrätten där det står följande (Det är företaget i fråga som har svarat på min ansökan om återvinning):

"Skrivelsen från svaranden överensstämmer med våra anteckningar. Vi anser därför att ansökan om återvinning skall vinna laga kraft."

Det står även att "med undanröjande av .............. skrivs målet av, beslutet kan överklagas." Innebär detta då att jag har fått återvinning i detta fallet? Vad innebär det att målet avskrivs?

Senast ändrad:
Har fått exakt samma. "Med undanröjande av" Kronofogden.

Jag undrar om man kan skicka det till UC och få anmärkning bortagning.

Målet vinner laga kraft fr.o.m. 19 februari i år. Men det jag undrar över är om jag kommer få återvinning då sökandet har skrivit att de anser att ansökan skall vinna laga kraft, det framgår inte av tingsrättens beslut som står i en stämpel bredvid sökandets yttrande.

Jag skickade in en begäran om rättelse till UC sent igår kväll och fick svar idag om att de har tagit bort min betalningsanmärkning, och då bifogade jag bekräftelsen på betalningen och en kopia på utslaget från KFM, och de var väldigt tillmötesgående och rättade till den felaktiga betalningsanmärkningen. De arbetar efter Datainspektionens policy att betalningsanmärkningen anses vara felaktig och skall rättas "om betalning skett före utslaget har utfärdats", nu hoppas jag bara att övriga kreditupplysningsföretag (vet inte hur många det finns) ska vara lika tillmötesgående. De gör visst sina egna bedömningar av vad som är rätt och fel vad det verkar som.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp