Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Överföring

Hej! Visste inte vilken kategori jag skulle lägga detta i, så kanske blev fel. Tänkte höra då jag har en äldre släkting utan internetbank som häromdagen frågade mig om man kan göra överföringar från ett depåkonto i Swedbank på samma sätt som man gör en vanlig överföring mellan sina konton, och ifall det går omgående likt vanliga överföringar? Han hade nämligen funderingar på att besöka banken och göra en överföring från sitt depåkonto till sitt kortkonto isåfall, men kände att det vore onödigt att åka dit ifall det inte går, så därför frågade han mig, och jag har ingen aning, så därav frågan till er då google inte direkt hjälpt mig.

Frågan är alltså ifall det blev oklart efter denna långa utläggning. Går det att göra en vanlig överföring från ett depåkonto i Swedbank till sitt vanliga kortkonto, och går det direkt likt vanliga överföringar konton emellan, eller är det en fördröjning på några dagar?

Tacksam för svar om någon ev vet.

Jo, jag har läst den. Men det är inte samma som depåkonto 1 nå. Det där är något annat, men tack för svar ändå.

Jo, jag har läst den. Men det är inte samma som depåkonto 1 nå. Det där är något annat, men tack för svar ändå.
Då for du nog specificera vilken typ av depåkontp det är för att kunna få rätt svar.
Men det bästa och snabbaste, är nog att ringa banken. :)

Depåkonto 1 som sagt. Jodå, han hade försökt ringa dit men man behövde tydligen bankid för att öht få prata med någon, och det har han inte så blev inget av det. Men om ingen ny info kommer här under kvällen så får väl jag slå en signal dit imorn och kolla. Men återigen, tack för svar ändå.

Snabbheten i överföringen beror ju på om (och i vad) han har sina pengar investerade i på depåkontot. Om de är uppbundna i aktier etc. så tillkommer ju alltid den överförings/försäljningstiden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp