Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 38 kreditgivare
3. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Lumify - Ny 2019, utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Överklaga betalningsförläggande TR

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Jaden, 22 maj 2020.

1. Jaden

Jaden Viktig medlem - Trofépoäng: 92

Mottagna gillanden:
    29
    Trofépoäng:
    92
    Hej Gott Folk

Hmm..ok i ren desperation har jag bestridit ett ärende hos KFM. Allt för att vinna tid och kunna betala innan tredskodom och betalning av motpartens kostnader... Efter 30+ dagar kom brev att ärendet är överlämnat till Tingsrätten för vidare handläggning...Enligt TR är avgiften 2800 kr som säkert läggs på mig senare av ombudet...Detta ärende är över 50 % av basprisbelopp.

Såå...hur länge brukar det ta innan TR hör av sig? Detta gäller Malmö TR och de har säkert fullt upp med andra ärenden om man säger så..;) Hoppas det går 3-4 månader innan de kontaktar mig. Skickar de delgivningspapper? När är absolut sista dag att betala för att undvika Tredskodom och även då bli tvungen att betala inkassobolagets alla kostnader...

2. Lippe

Lippe V.I.P - Trofépoäng: 477

Mottagna gillanden:
    320
    Trofépoäng:
    477
    Hej, det korta svaret är, ”det beror på”... kan ta allt från några veckor till några månader, beroende på belastning och att sökande betalar in sin avgift m.m. m.m.

Det brukar vara ”förenklad delgivning”, d v s du får två olika brev hem, som gör att du förklaras delgiven.

Det är sen relativt lätt att begära mer tid hos TR. Skyll på att du behöver leta fram underlag, varit bortrest etc.

Du kan även bestrida till TR, med någon form av bevis, vilket kan leda att du kallas till dit (vilket du även kan skjuta upp bra länge, skyll på att du har hosta eller tillhör riskgrupp...).

3. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 3 617 Moderator

Mottagna gillanden:
    5 057
    Trofépoäng:
    3 617
    Blir ju inte ett ft mål och då kan det ta tid

Dela sidan