• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Överklaga betalningsförläggande TR

Jaden

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
13 November 2018
Meddelanden
264
Mottagna reaktioner
109
Poäng
307
Hej Gott Folk

Hmm..ok i ren desperation har jag bestridit ett ärende hos KFM. Allt för att vinna tid och kunna betala innan tredskodom och betalning av motpartens kostnader... Efter 30+ dagar kom brev att ärendet är överlämnat till Tingsrätten för vidare handläggning...Enligt TR är avgiften 2800 kr som säkert läggs på mig senare av ombudet...Detta ärende är över 50 % av basprisbelopp.

Såå...hur länge brukar det ta innan TR hör av sig? Detta gäller Malmö TR och de har säkert fullt upp med andra ärenden om man säger så..;) Hoppas det går 3-4 månader innan de kontaktar mig. Skickar de delgivningspapper? När är absolut sista dag att betala för att undvika Tredskodom och även då bli tvungen att betala inkassobolagets alla kostnader...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 274
Poäng
997
Hej, det korta svaret är, ”det beror på”... kan ta allt från några veckor till några månader, beroende på belastning och att sökande betalar in sin avgift m.m. m.m.

Det brukar vara ”förenklad delgivning”, d v s du får två olika brev hem, som gör att du förklaras delgiven.

Det är sen relativt lätt att begära mer tid hos TR. Skyll på att du behöver leta fram underlag, varit bortrest etc.

Du kan även bestrida till TR, med någon form av bevis, vilket kan leda att du kallas till dit (vilket du även kan skjuta upp bra länge, skyll på att du har hosta eller tillhör riskgrupp...).
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Blir ju inte ett ft mål och då kan det ta tid
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp