Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Överklaga omprövning av skuldsanering

Hej!

Funderar över mina chanser att få igenom en överklagan gällande omprövning av skuldsanering p g a minskad inkomst. I detta fall då handläggaren gjort fel. Är det hopplöst (upplever att man nästan rutinmässigt ger avslag vid överklagan? Men det kanske är fel) och lika bra att göra ny omprövning genast?

I omprövningen har handläggaren använt sig av flera år gamla siffror för utgifter och skyller sedan ifrån sig på mig att jag inte lämnat några uppdaterade uppgifter i min ansökan, vilket jag naturligtvis också har gjort i den mån formuläret tillåter.

Till saken hör att det finns en ansökan om omprövning från ca ett år tillbaka där uppdaterade utgifter klart och tydligt finns med i beslutet. Kan alltså bevisa att mina löpande utgifter är uppdaterade hos fogden det senaste året. Ska jag verkligen vid varje ny kontakt behöva redovisa aktuella utgifter för att handläggaren inte ska använda sig av flera år gamla sådana i beslut?

I detta fall skiljer det också ganska många tusenlappar och är väldigt väsentligt för min ekonomi.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp