• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Överklaga skuldsanering?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Inkomsten har betydelse när man ska avgöra om någon är kvalificerat insolvent.
I bedömningen om det i övrigt är skäligt har det ingen större betydelse, det går lika lätt/svårt att få skuldsanering även omndet saknas utrymme för en betalningsplan.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kharin

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
10 Januari 2018
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Vet bara att de med bra inkomster fått som svar att de kan ordna upp sina skulder själv och bli av med dom på överskådlig tid. En person med bra inkomst som är arbetsför kan få ett större lån med lägre ränta exempelvis det får inte någon med låg inkomst. En arbetsför person kan söka ett extrajobb eller jobb med bättre lön. Det är absolut inte omöjligt att få skuldsanering trots bra inkomst, många särskilt unga personer har fått det då de vill ge dom en nystart i livet men det är något lättare för sjuka och ålderspensionärer.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 950
Mottagna reaktioner
6 139
Poäng
3 907
Jaaaa, detta med ansökan om skuldsanering och om den går igenom eller ej är inget enkelt ämne och skall ej heller vara det anser jag !
Jag är lite rädd för att många ser på detta lite för lättvindigt. Man lånar ”ihjäl sig” och sen kastar man in en ansökan om skuldsanering och hoppas att den går igenom...
Jag tror nog man måste ställa in sig på att ha löneutmätning ett bra tag och inte minst ta tag i eventuella missbruks problem som man har innan ens tanken om att söka skuldsanering påbörjas.

Själv har jag oerhört svårt att se att jag själv skulle kunna få igenom en sanering med 40tkr i månadslön, 6400kr i bostadshyra. Skulder på kanske idag 900tkr...
Om min uträkning är rätt, så kommer jag få ha löneutmätning i nästan 15 år (hujedamej) och det har jag förstått att Skusan anser ”överskådlig” tid..
Ps. Jag dog lite nu när jag läser mina egna rader, för självklart undrar jag själv hur jag ska hålla ”lågan igång” med utmätning såååå länge... :(
 
Senast ändrad:

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 278
Mottagna reaktioner
13 384
Poäng
8 917
Du öppnade ju en ny tråd om detta igår var det verkligen lönt att köra det igen :D?
 

Polly

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
10 Juli 2018
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Du öppnade ju en ny tråd om detta igår var det verkligen lönt att köra det igen :D?
Fick inget svar på om någon fått igenom sin överklagan på sin skuldsanering, därav ny fråga. Det blev mer fokus på skuldsaneringen och inte på överklagan. Och är detta forum inte till för att ställa frågor?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 278
Mottagna reaktioner
13 384
Poäng
8 917
Jo men öppnar man flera trådar om samma ämne så blir forumet lite rörigt och ostrukturerat :)

Men för att svara på din fråga så har naturligtvis folk fått överklagan, däremot så verkar det vara väldigt sällsynt men fortfarande förekommande.

I ditt fall hade jag nog gott till kommunens budgetrådgivning. Tydligen ökar ens chanser om man gör det. Försök mycket att trycka på din ålder att det är osannolikt att du inom 15 år kommer betala av din skuld.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp