• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

1.6 miljoner i skulder, 19 långivare...

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Glömde skriva att planen gällde i 6 månader. Sen kunde man ansöka om detta igen, dock max 3 ggr på 5 år som sagt
Det lönar sig att ringa runt och be om hjälp. Räcker att ngn erbjuder hjälp så kan man pussla vidare med några fler pusselbitar på plats.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ahxn

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
3 April 2017
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
20
Poäng
112
Mm det där med jämkning är jättekört dock eftersom jag redan skattar för lite. Tror jag kommer hamna 150k minst över brytgränsen iår så ränteavdraget kommer närmas kvittas mot den statluga inkomstskatten.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Mm det där med jämkning är jättekört dock eftersom jag redan skattar för lite. Tror jag kommer hamna 150k minst över brytgränsen iår så ränteavdraget kommer närmas kvittas mot den statluga inkomstskatten.
? 30% får man tillbaka innan brytgränsen och 20% efter brytgränsen. Hur mycket skattar du nu? Jag ligger över gränsen och har jämkat hela året; 23% dras det. Samma förra året och fick restskatt på 2500kr....
 

Ahxn

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
3 April 2017
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
20
Poäng
112
? 30% får man tillbaka innan brytgränsen och 20% efter brytgränsen. Hur mycket skattar du nu? Jag ligger över gränsen och har jämkat hela året; 23% dras det. Samma förra året och fick restskatt på 2500kr....
Brytgränsen för statliginkomstskatt, inte ränteavdrag
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp