• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

1000 i matbudget 2 veckor

Allema

Aktiv medlem
Poäng: 36
Blev medlem
19 Juni 2022
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
14
Poäng
36
Tips på hur man kan äta sig mätt till barnbidraget kommer. 1000 kvar på kontot. 3 magar att fylla. Ska vara billigt och bra mat.

sista dagarna har vi ätit ris och korvstroganof, spaghetti köttfärssås, fläskpannkaka. Ostmacka, ägg, mjölk till frukost och 2 frukter till mellanmål. Blir alltid mat över till dagen efter som vi värmer till lunch sen lagar jag mat på em som sen räcker till lunch dagen efter.

det jag nyss nämnde gick på 400 spänn och det räcker i 3-4 dagar.

har massa mjöl, havregröt, ägg och spaghetti hemma.

så gröt istället för mackor, och pannkakor kan vi äta flera gånger. Spaghetti köttfärssås. Men köttfärs kostar 89 kronor för 1 kilo och det räcker 2 måltider för oss 3.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Havregröt

Viktig medlem
Poäng: 226
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
91
Poäng
226
Hej Allema,

Förstår att det är tufft med 1000 kr men det ska du nog kunna fixa.

Jag kollar alltid nära butikers veckoerbjudande och försöker anpassa maten efter det. Man kan spara mycket på att köpa just de produkterna som är billiga för veckan. Är det något du gör idag?
 

Allema

Aktiv medlem
Poäng: 36
Blev medlem
19 Juni 2022
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
14
Poäng
36
Det gör jag till en viss del. Men tycker mest det är läsk, godis toapapper osv det är extrapris på. Sällan blandfärs och annat vi är vana vid att äta. Har bara en liten närbutik i närheten annars måste jag åka 5 mil
 

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
Grytor/soppor med bönor och linser och grytbitar.

Potatis och lök är billigt, när jag satt i skiten så åt jag enbart stekt potatis och lök varje dag…
 

TTA

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
24 Augusti 2021
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
62
Poäng
187
Soppor: korvsoppa, potatissoppa, broccolisoppa, ärtsoppa, champinjonsoppa

Pannkakor, raggmunkar, palt, klimp till soppan.

Baka eget bröd, baguette, foccacia, valfritt långpannebröd, göra egen pasta, egen pizzadeg.

Sedan är det ofta nedsatta priser i butik, tex korv, kött, billiga fruktlådor osv.
Vill man - så finns det massa alternativ till billig mat om man bara vill :)
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Ett tips är togoodtogo kolla den appen :)
 

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Tips på hur man kan äta sig mätt till barnbidraget kommer. 1000 kvar på kontot. 3 magar att fylla. Ska vara billigt och bra mat.

sista dagarna har vi ätit ris och korvstroganof, spaghetti köttfärssås, fläskpannkaka. Ostmacka, ägg, mjölk till frukost och 2 frukter till mellanmål. Blir alltid mat över till dagen efter som vi värmer till lunch sen lagar jag mat på em som sen räcker till lunch dagen efter.

det jag nyss nämnde gick på 400 spänn och det räcker i 3-4 dagar.

har massa mjöl, havregröt, ägg och spaghetti hemma.

så gröt istället för mackor, och pannkakor kan vi äta flera gånger. Spaghetti köttfärssås. Men köttfärs kostar 89 kronor för 1 kilo och det räcker 2 måltider för oss 3.
Spagetti m vegetarisk sås (kross tomater lök vitlök oregano) ett par ggr. Stekt falukorv m stuvade makaroner.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Se till iaf försök köp näringsrik mat om du har barn att mätta <3 Finns alltid saker med kort datum att köpa
Oxå.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp