Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Sök sanering direkt, har du lite tur så får du kontakt med en bra handläggare, lite av ett lotteri det där.
Jag själv släppte allt till KF samtidigt som jag sökte sanering, under tiden från ansökan fram till beslut om inledande tog det ganska många månader pga handläggningstiden, så hann iaf
spara undan en bra slant.
En utmätning är bra mycket värre än en skusan tycker jag.
Men det du sparade tog inte KF det sen ändå?
Tänker att jag vill betala av så mycket som möjligt i väntan på beslut men kanske dumt? Varför är utmätning värre än skuldsanering?

Tänker att jag vill betala av så mycket som möjligt i väntan på beslut men kanske dumt? Varför är utmätning värre än skuldsanering?
En löneutmätning har inget slutdatum, du betalar 12 månader om året, skuldsanering har ett slutdatum samt tvåbetalningsfria månader om året.

En löneutmätning har inget slutdatum, du betalar 12 månader om året, skuldsanering har ett slutdatum samt tvåbetalningsfria månader om året.
Ok det är iof sant trodde man hade 2 bet fria månader på löneutmätning också.
Men som sagt orolig för att jag kommer få löneutmäting under tiden jag ansöker om skuldsanering men men

Släpper du allt är det viktigt att inte betala på någon skuld alls, man får inte gynna någon enskild borgenär, stoppa stålarna i madrassen i väntan på beslut

Min hyresvärd står på mitt el & vatten avtal kan hen bli indragen om jag får sanering el utmätning?
på kuverten står det ex
Anders Andersson c/o
Helena helenasson (jag)
Väg 15
000 00 stad
Men det är jag som betalar in dom

vad gäller vid swish? Har bla fått elstödet swishat via min hyresvärd!?
Vad gäller vanliga swish? Typ man splittar på en nota tex eller swish vid födelsedag med pengar inga stora summor men en 1000 lapp kanske

Min hyresvärd står på mitt el & vatten avtal kan hen bli indragen om jag får sanering el utmätning?
på kuverten står det ex
Anders Andersson c/o
Helena helenasson (jag)
Väg 15
000 00 stad
Men det är jag som betalar in dom

vad gäller vid swish? Har bla fått elstödet swishat via min hyresvärd!?
Vad gäller vanliga swish? Typ man splittar på en nota tex eller swish vid födelsedag med pengar inga stora summor men en 1000 lapp kanske
Alltså du menar att hushållselen (o vatten) ingår i din hyra el menar du att elen för uppvärmning o vatten ingår. EL ingår allt i hyran?
Nej din hyresvärd kan inte bli indragen. Fortsätt du betala alla fastna kostnader som tillhör ditt boende.
Ja det är klart du kan både swischa och ta emot vid sådan tillfällen som du nämner.
Dom kan ju undra ifall ni är skrivna på samma adress så att det ser ut som att du är sambo/gift.

Ok tänkt ringa på måndag och höra mig för hoppas på att få någon bra.
Skuldsanering söker du på KFM:s sida. Det är inget du ringer in om.

Har du väldigt nya krediter/lån SMÅ sådan kan det vara idé betal av dom si sin helhet så synd dom inte vid en ansökan om sanering då nya lån kan ge avslag.
OBSERVERA att får du inledande får du inte betala någonting alls till dina borgenärer då det anses som gynnande av borgenär o kan också ge avslag.
Det är viktigt att vara samarbetsvillig o sanningserlig med Skusan. Dra vita lögner är bara dumt då man riskerar trassla in sej i nått man inte reder ut.

Mitt största problem är att jag avskyr att ringa men snart måste jag ringa till både inkasso/skuld/budgetrådgivare samt även KF.
Har inte berättat för någon än men har färdiga sms till både min chef/ löneansvarig, mina föräldrar samt vänner.
Är rätt så säker på att mitt jobb kan hjälpa mig med lön/ skatter mm även mina föräldrar.
Blir det en belastning för min arbetsgivare att jag ev får löneutmäting löste nånstans att löneansvsrig blir betalningsskyldig om dom inte betalar in rätt belopp till KF varje månad.
Vill inte sätta henne i den situationen men vad ska man göra.
Du behöver inte berätta nånting för din arbetsgivare. Blir det löneutm så kommer lönekontoret få besked om det.

658074 så mycket uppgår min skuld i! Får ut ca 21-22.00kr i mån efter skatt
Hyra på ca 4200 värme inräknat i denna summa. Hyr privat.
El ca 200
Mobil 250
Tv 309
Hemförsäkring 120
A kassa 140

vad tror nu ansöka om skuldsanering eller vänta på löneutmätning? Är dock orolig att jag får löneutmätning i väntan på skuldsanering.
Sök skuldsanering men ta gärna kontakt m kommunens budgetrådgivare. Alla är inte bra ska sägas men Skusan brukar tycka det är bra att man gjort det,
Du behöver ju också själv har gjort du kan för att lösa dina skulder, det är en av parametrarna de tar hänsyn till.
Det går inte säga ifall du hinner få utmätning i väntan på svar från skusan. De fick jag el hade just börjat få då jag skickade in min ansökan nov-16.

Släpper du allt är det viktigt att inte betala på någon skuld alls, man får inte gynna någon enskild borgenär, stoppa stålarna i madrassen i väntan på beslut
Gynnande av borgenär gäller när man får inledande. Inför detta är det ju bra att visa att man betalat så mycket man kan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp