• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

2022 - låt det bli året det vänder

Conrad

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
71
Poäng
217
Har 865 000 kronor i blancolån. Genom årens lopp har det gått mycket upp och ner, minskat skulderna något år, sedan haft återfall med överkonsumtion. Men det senaste året (nära två) har jag ändå känt att det får vara nog. Har inte köpt lyxprylar eller svävat ut, lockas inte av nya mobiler, dyra resor eller datorer längre. Jag vill få ordning på mitt liv, inte minst med tanke på att en mini-mi förhoppningsvis kikar ut till sommaren.
Ett tag under året kommer jag att ha dubbla inkomster och räknar med att kunna minska skuldbördan med närmare 200 000, kanske mer. Alltså kommer jag fortfarande att ha sjukt mycket skulder, men ändå på en nivå som för mig kommer att kännas greppbar.
Hoppas kunna ta ett samlingslån senare i år och en gång för alla få ner mina månadskostnader till kanske 6-7 000 gentemot 11-12 idag. Är bara rädd för att det ska gå att skogen, antingen genom att jag själv tabbar mig eller att det ska komma någon yttre omständighet som strular till det. Men, men. Nu antar jag att det handlar om att ta ett steg i taget, långsamt beta av på skulderna.
Önskar alla ett riktigt gott nytt år.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp