• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

22 dagar kvar..

NewBeginnings

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
14 Oktober 2019
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
12
Poäng
37
22 dagar kvar till min sista betalning, då är mina fem år med skuldsanering över. Jag har svårt att förstå det, att jag ska kunna börja andas och leva utan rädsla att bli ”påkommen”. Fem år och fler därtill med psykisk och fysisk ohälsa men jag kommer ut starkare på andra sidan, jag gjorde det!!!
Min skuld var ca 750000 och jag har betalat 11500 varje månad, det kommer bli en stor skillnad och en fantastisk känsla att kunna bygga upp ett stabilt sparande.

Jag är dock lite fundersam, ni som har klarat av en SS, har ni upplevt krångel efteråt såsom att långivare har hörts sig med betalningskrav fastän skulden ingått i SS..rädd för det nåt ska hända när jag bara vill bli fri, börja på ny blank sida.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 720
Mottagna reaktioner
1 730
Poäng
1 177
Gr
22 dagar kvar till min sista betalning, då är mina fem år med skuldsanering över. Jag har svårt att förstå det, att jag ska kunna börja andas och leva utan rädsla att bli ”påkommen”. Fem år och fler därtill med psykisk och fysisk ohälsa men jag kommer ut starkare på andra sidan, jag gjorde det!!!
Min skuld var ca 750000 och jag har betalat 11500 varje månad, det kommer bli en stor skillnad och en fantastisk känsla att kunna bygga upp ett stabilt sparande.

Jag är dock lite fundersam, ni som har klarat av en SS, har ni upplevt krångel efteråt såsom att långivare har hörts sig med betalningskrav fastän skulden ingått i SS..rädd för det nåt ska hända när jag bara vill bli fri, börja på ny blank sida.
Bestrid alla eventuella fordringar som ingick i skuldsaneringen, om de nu mot förmodan skulle skickas in för verkställighet.
Lycka till i framtiden!
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 680
Mottagna reaktioner
962
Poäng
787
22 dagar kvar till min sista betalning, då är mina fem år med skuldsanering över. Jag har svårt att förstå det, att jag ska kunna börja andas och leva utan rädsla att bli ”påkommen”. Fem år och fler därtill med psykisk och fysisk ohälsa men jag kommer ut starkare på andra sidan, jag gjorde det!!!
Min skuld var ca 750000 och jag har betalat 11500 varje månad, det kommer bli en stor skillnad och en fantastisk känsla att kunna bygga upp ett stabilt sparande.

Jag är dock lite fundersam, ni som har klarat av en SS, har ni upplevt krångel efteråt såsom att långivare har hörts sig med betalningskrav fastän skulden ingått i SS..rädd för det nåt ska hända när jag bara vill bli fri, börja på ny blank sida.
Grattis! Härlig känsla!
Jag fick vissa problem med ett par inkassobolag (Intrum o Alektum) som efter några månader hörde av sej och krävde full betalning av resterande skulder. De gav med sej till slut. Varit färdig i snart 1 år (maj) o först nu känner jag att jag vågar andas ut lite.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
1 563
Poäng
1 117
Stort grattis!

Min rekommendation är att spärra dig från alla dåliga lånsidor för att med säkerhet garantera att du aldrig får återfall med dåliga banker. Spelpaus är givetvis också att rekommendera - vare sig du har spelat eller inte, så fall aldrig dit.
Det tar en 10 minuter, men du kommer aldrig få återfall bland dessa aktörer i varje fall och värt varenda minut.

Du kan bara kopiera nedan mailadresser och klistra in på mottagare, sen kopiera texten och fylla i det som saknas. (Ska tillägga att även om du inte har vart kund så kan dom spärra ditt personnummer i systemet i förebyggande syfte)

kundservice@ferratumbank.se
info@lumify.se
info@credifi.se
info@gfmoney.se
info@happycash.se
kundservice@holmbank.se
hello@getdivide.se
info@forskottslon.se
info@flexkontot.se
kundtjanst@flexlimit.se
kundtjanst@38an.se
kundtjanst@kredit365.se
kundtjanst@meddelandelan.se
kundtjanst@natlan.se
info@nanokredit.se
info@nanoflex.se
kundservice@klaralan.se
info@lenpals.com
Kundtjanst@saldo.com
info@mobillan.se
info@flexkontot.se
info@brixo.se
info@kontantfinans.se
info@expresskredit.se
kontakt@extralanet.se
hello@pjum.com
info@loanstep.se
info@loanify.se
info@lanbutiken.se
kundservice@everydayplus.se
kundservice@oprprivatlan.se
support@vivus.se
info@onea.se
info@viaconto.se
kundtjanst@banky.se
support@express-lan.com
info@thorn.se
kundtjanst@creditstar.se
hello@billender.com
info@minifinans.se
info@säkerfinans.se
info@bliq.tech
info@snabbfinans.se
info@merax.se
info@slantar.nu
info@pluskan.se
info@untiegroup.se
kundservice@monara.se
info@monetti.se
kundtjanst@risicum.se
info@frogtail.se
info@primalcapital.se
info@kundfinans.se
kontakt@profilkredit.se
info@leasy.se
kundservice@kredera.se
info@smspengar.nu
hej@tandolan.se
info@viigalan.se
hello@getpfc.com
info@cashbuddy.se
info@goodcash.se
kundservice@fixza.se
info@cashrepublic.se
kundtjanst@credigo.se
kundtjanst@easycredit.se
kundtjanst@credway.se
hej@northmill.se
kundservice@fairlo.se
info@paymarkfinans.se
kundservice@ncfinance.se



Rubrik: Permanent spärr (personnummer; vad gällan all form av lån/kredit & reklam

"Hej,

Hoppas allt är bra

Mitt namn är:
Personnummer:
Email:
Telefon:
Adress:

Jag har haft skuldsanering som nu är slutförd och för att garantera att jag aldrig får återfall så skulle jag vilja spärra mig PERMANENT.

- Så att jag inte någonsin kan ta ett lån via Er sida eller via andra sidor i Er koncern igen.
- Spärra mig från all form av reklam via SMS, Email, Post, Telefonsamtal.
- Har jag inte varit kund hos Er så ska personnumret spärras ändå för all framtid vad gäller kredit och lånprodukter samt all form av reklam

Ni behöver inte fråga igen, utan jag bekräftar min permanenta spärr (vad gäller lån/kredit/onlinekredit/smslån/smålån/all form av reklam och liknande) på livstid med omedelbar verkar från dagens datum: 2023-04-06.

Skicka en bekräftelse via mail på att det är gjort så snart som möjligt!

Ha en trevlig fortsättning

Med Vänlig Hälsning
FYLL I NAMN EFTERNAMN
 
Senast ändrad:

HallonGroda

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 April 2018
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
323
Poäng
477
Stort grattis!

Min rekommendation är att spärra dig från alla dåliga lånsidor för att med säkerhet garantera att du aldrig får återfall med dåliga banker. Spelpaus är givetvis också att rekommendera - vare sig du har spelat eller inte, så fall aldrig dit.
Det tar en 10 minuter, men du kommer aldrig få återfall bland dessa aktörer i varje fall och värt varenda minut.

Du kan bara kopiera nedan mailadresser och klistra in på mottagare, sen kopiera texten och fylla i det som saknas. (Ska tillägga att även om du inte har vart kund så kan dom spärra ditt personnummer i systemet i förebyggande syfte)

kundservice@ferratumbank.se
info@lumify.se
info@credifi.se
info@gfmoney.se
info@happycash.se
kundservice@holmbank.se
hello@getdivide.se
info@forskottslon.se
info@flexkontot.se
kundtjanst@flexlimit.se
kundtjanst@38an.se
kundtjanst@kredit365.se
kundtjanst@meddelandelan.se
kundtjanst@natlan.se
info@nanokredit.se
info@nanoflex.se
kundservice@klaralan.se
Kundtjanst@saldo.com
info@mobillan.se
info@flexkontot.se
info@brixo.se
info@kontantfinans.se
info@expresskredit.se
kontakt@extralanet.se
hello@pjum.com
info@loanstep.se
info@loanify.se
info@lanbutiken.se
kundservice@everydayplus.se
kundservice@oprprivatlan.se
support@vivus.se
info@onea.se
info@viaconto.se
support@express-lan.com
info@thorn.se
kundtjanst@creditstar.se
hello@billender.com
info@minifinans.se
info@säkerfinans.se
info@bliq.tech
info@snabbfinans.se
info@merax.se
info@slantar.nu
info@pluskan.se
info@untiegroup.se
kundservice@monara.se
info@monetti.se
kundtjanst@risicum.se
info@frogtail.se
info@primalcapital.se
info@kundfinans.se
kontakt@profilkredit.se
info@leasy.se
kundservice@kredera.se
info@smspengar.nu
hej@tandolan.se
info@viigalan.se
hello@getpfc.com
info@cashbuddy.se
info@goodcash.se
kundservice@fixza.se
info@cashrepublic.se
kundtjanst@credigo.se
kundtjanst@easycredit.se
kundtjanst@credway.se
hej@northmill.se
kundservice@fairlo.se
info@paymarkfinans.se
hello@getdivide.se


Rubrik: Permanent spärr (personnummer; vad gällan all form av lån/kredit & reklam

"Hej,

Hoppas allt är bra

Mitt namn är:
Personnummer:
Email:
Telefon:
Adress:

Jag har haft skuldsanering som nu är slutförd och för att garantera att jag aldrig får återfall så skulle jag vilja spärra mig PERMANENT.

- Så att jag inte någonsin kan ta ett lån via Er sida eller via andra sidor i Er koncern igen.
- Spärra mig från all form av reklam via SMS, Email, Post, Telefonsamtal.
- Har jag inte varit kund hos Er så ska personnumret spärras ändå för all framtid vad gäller kredit och lånprodukter samt all form av reklam

Ni behöver inte fråga igen, utan jag bekräftar min permanenta spärr (vad gäller lån/kredit/onlinekredit/smslån/smålån/all form av reklam och liknande) på livstid med omedelbar verkar från dagens datum: 2023-04-06.

Skicka en bekräftelse via mail på att det är gjort så snart som möjligt!

Ha en trevlig fortsättning

Med Vänlig Hälsning
FYLL I NAMN EFTERNAMN
Riktigt bra tips av dig.
Ska se till att göra detta trots att jag har tid kvar på min skusan.
Och tack för hela din sammanställning av mejladresser och förslag på hur man ska skriva.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 527
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
Stort grattis!

Min rekommendation är att spärra dig från alla dåliga lånsidor för att med säkerhet garantera att du aldrig får återfall med dåliga banker. Spelpaus är givetvis också att rekommendera - vare sig du har spelat eller inte, så fall aldrig dit.
Det tar en 10 minuter, men du kommer aldrig få återfall bland dessa aktörer i varje fall och värt varenda minut.

Du kan bara kopiera nedan mailadresser och klistra in på mottagare, sen kopiera texten och fylla i det som saknas. (Ska tillägga att även om du inte har vart kund så kan dom spärra ditt personnummer i systemet i förebyggande syfte)

kundservice@ferratumbank.se
info@lumify.se
info@credifi.se
info@gfmoney.se
info@happycash.se
kundservice@holmbank.se
hello@getdivide.se
info@forskottslon.se
info@flexkontot.se
kundtjanst@flexlimit.se
kundtjanst@38an.se
kundtjanst@kredit365.se
kundtjanst@meddelandelan.se
kundtjanst@natlan.se
info@nanokredit.se
info@nanoflex.se
kundservice@klaralan.se
info@lenpals.com
Kundtjanst@saldo.com
info@mobillan.se
info@flexkontot.se
info@brixo.se
info@kontantfinans.se
info@expresskredit.se
kontakt@extralanet.se
hello@pjum.com
info@loanstep.se
info@loanify.se
info@lanbutiken.se
kundservice@everydayplus.se
kundservice@oprprivatlan.se
support@vivus.se
info@onea.se
info@viaconto.se
kundtjanst@banky.se
support@express-lan.com
info@thorn.se
kundtjanst@creditstar.se
hello@billender.com
info@minifinans.se
info@säkerfinans.se
info@bliq.tech
info@snabbfinans.se
info@merax.se
info@slantar.nu
info@pluskan.se
info@untiegroup.se
kundservice@monara.se
info@monetti.se
kundtjanst@risicum.se
info@frogtail.se
info@primalcapital.se
info@kundfinans.se
kontakt@profilkredit.se
info@leasy.se
kundservice@kredera.se
info@smspengar.nu
hej@tandolan.se
info@viigalan.se
hello@getpfc.com
info@cashbuddy.se
info@goodcash.se
kundservice@fixza.se
info@cashrepublic.se
kundtjanst@credigo.se
kundtjanst@easycredit.se
kundtjanst@credway.se
hej@northmill.se
kundservice@fairlo.se
info@paymarkfinans.se
kundservice@ncfinance.se



Rubrik: Permanent spärr (personnummer; vad gällan all form av lån/kredit & reklam

"Hej,

Hoppas allt är bra

Mitt namn är:
Personnummer:
Email:
Telefon:
Adress:

Jag har haft skuldsanering som nu är slutförd och för att garantera att jag aldrig får återfall så skulle jag vilja spärra mig PERMANENT.

- Så att jag inte någonsin kan ta ett lån via Er sida eller via andra sidor i Er koncern igen.
- Spärra mig från all form av reklam via SMS, Email, Post, Telefonsamtal.
- Har jag inte varit kund hos Er så ska personnumret spärras ändå för all framtid vad gäller kredit och lånprodukter samt all form av reklam

Ni behöver inte fråga igen, utan jag bekräftar min permanenta spärr (vad gäller lån/kredit/onlinekredit/smslån/smålån/all form av reklam och liknande) på livstid med omedelbar verkar från dagens datum: 2023-04-06.

Skicka en bekräftelse via mail på att det är gjort så snart som möjligt!

Ha en trevlig fortsättning

Med Vänlig Hälsning
FYLL I NAMN EFTERNAMN
Wow vilket guld värt inlägg. ❤️
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
1 563
Poäng
1 117
Riktigt bra tips av dig.
Ska se till att göra detta trots att jag har tid kvar på min skusan.
Och tack för hela din sammanställning av mejladresser och förslag på hur man ska skriva.
Ingen fara, ja det är klokt att göra! Även om man litar på sig själv idag så vill man inte falla tillbaka i samma fälla 1-2 år senare av dålig vana.

Har själv spärrat mig på detta vis och det är väldigt skönt att veta att jag aldrig mer kommer kunna ta ett lån hos dessa aktörer.

Lycka till!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp