Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

3 år kvar, -hur ligger ni andra till ?

Ja , helt otroligt , dessutom har också en sparkonto 🥳 Aldrig haft den innan. 😀

Ja , tiden går så vi kör vidare 🎉🥳🤩
Har du ?? Jättebra…jag har inte möjlighet att spara pga av hunden ju . Hon är senior nu så i dec kommer jag spara 5000kr på ett konto som jag behöver som säkerhet när sjukdomarna kommer , för nu börjar de snart .

Har du ?? Jättebra…jag har inte möjlighet att spara pga av hunden ju . Hon är senior nu så i dec kommer jag spara 5000kr på ett konto som jag behöver som säkerhet när sjukdomarna kommer , för nu börjar de snart .

Ja , inga stora summor men sparar till sommarsemester. 🌞
Vi är två så det finns utrymme för det.

Idag är jag lite extra glad, jag har begärt omprövning eftersom jag flyttat och fått lägre hyra och lägre kostnader för att ta mig till jobb. Idag kom beslutet att KFM avslår min omprövning, eftersom betalningsutrymmet ökat, men inte väsentligt. Det känns så skönt!

Idag är jag lite extra glad, jag har begärt omprövning eftersom jag flyttat och fått lägre hyra och lägre kostnader för att ta mig till jobb. Idag kom beslutet att KFM avslår min omprövning, eftersom betalningsutrymmet ökat, men inte väsentligt. Det känns så skönt!
Härligt!! @backtobasics
Har du lust att visa deras uträkning och formulering till avslaget?

Härligt!! @backtobasics
Har du lust att visa deras uträkning och formulering till avslaget?
Jag vill inte gå in på allt för mycket detaljer, men mitt betalningsutrymme hade ökat med ca 4 500 kr och beslutet grundade sig i att det inte ansågs vara tillräckligt mycket för att vara en signifikant ökning.

Så
Jag vill inte gå in på allt för mycket detaljer, men mitt betalningsutrymme hade ökat med ca 4 500 kr och beslutet grundade sig i att det inte ansågs vara tillräckligt mycket för att vara en signifikant ökning.
Så bra att du kan behålla dom 4500 kr!😃

Senast ändrad:
något nytt eller intressant som hänt någon senaste tiden ?

Jag fick iallfall beslut nu på att slippa min gravida tjej ska dela på Hela min kostad för min bostadsrätt , dvs inkl avgift, Amortering och lån. hon behvöver endast betala en liten del av avgiften när hon är f-ledig. vilket hjälper oss väldigt mycket då. med hänvsning till "ej samboegendom"

Jag har skuldsanering pga ekonomisk misshandel och 0 kronor i betalbelopp. 4 år kvar. Men får inga långsiktiga riktiga jobb. Är det trots allt så att arbetsgivarna kan kolla upp och se att jag har skuldsanering och ger avslag innan de ens har tagit reda på mer, såsom orsaken tex? Någon som vet? Jag söker både kontorsjobb och enklare jobb. Galet svårt. Har extremt starkt CV. Fattar inte. :'(

2 år kvar. Känns hela livet är under en paus. Helvete vad jag ska resa sen. Kan bli en flickvän med. Nu är det väl ingen ide.

2 år kvar. Känns hela livet är under en paus. Helvete vad jag ska resa sen. Kan bli en flickvän med. Nu är det väl ingen ide.
du får gärna utveckla , varför under paus ?

fattar att vissa har det tuffare än andra under saneringen. men personligen var mitt liv fyllt av ångest och nu helt plötsligt kan jag leva ett normalt liv!

Två år kvar, känns som tiden gått jättefort samtidigt som det går super sakta. Har träffat partner under den här tiden och det har inte varit något problem. Men längtar oerhört efter det där lilla extra, även om jag får stöttning av de närmaste.

Det är ju bättre att tiden går långsamt än snabbt. 5 år utav ens liv utgör en väldigt stor del och man lever bara en gång. Man ska inte stressa igenom dessa 5 åren och vänta på att dom ska vara förbi utan man måste passa på att njuta utav livet även om man har sanering.

Det är ju bättre att tiden går långsamt än snabbt. 5 år utav ens liv utgör en väldigt stor del och man lever bara en gång. Man ska inte stressa igenom dessa 5 åren och vänta på att dom ska vara förbi utan man måste passa på att njuta utav livet även om man har sanering.
Så är det - man längtar som tusan tills man är klar och skuldfri och det är mycket pengar i månaden det handlar om.

Men samtidigt är 5 år så lång tid att det är något man måste försöka förvalta och använda produktivt på ett bra sätt efter den budget man har. Man blir tokig om man ska sitta hemma och vänta ut tiden. Sen om man gör saker och håller sig aktiv så flyter tiden på ändå utan att dagarna känns långsamma

Senast ändrad:
Helt rätt Terry man skall njuta av livet :)

Jag kan känna igen mig i längtan efter att det ska ta slut och efter att ha känt att det första året gick rätt fort har jag nu, en bit in på år två, kommit in i ett skede där det blir mer påtagligt att det är lång tid kvar.

Samtidigt så tycker jag att jag lever ett bra liv nu, jag kan unna mig de saker som jag känner att jag behöver för att må bra, som vissa nöjen, fritidsaktiviteter och friskvård. Jag njuter av att ha kontroll över ekonomin och ser tiden efter skuldsaneringen nästan som en kommande lotterivinst när jag plötsligt kommer kunna unna mig en hel massa extra. Det är lite som att veta att om knappt 4 år så kommer det en trissvinst som ger mig 26 000 kr/mån fram till pensionen. 😄

Tillskillnad från löneutmätning är väl i stort sett allt positivt med en skuldsanering. Ekonomin är i balans, räkningar betalda och betalfria månader. Och förr eller senare är man ju i mål!

Jag försöker se min sanering som ett samlingslån och lever på "som vanligt".

Helt rätt. Och jag menar absolut inte att vara gnällig. Min skuldsanering är det absolut bästa som kunde hända, jag är tacksam varje dag för den. Menar bara att det går i vågor, och ibland längtar man lite mer, men jag som till och med övervägde att försvinna på grund av min ekonomiska situation är så oerhört tacksam för hur allt är.

I januari har det gått 2 år sedan inledande. Skuldsanering är det bästa som hänt mig, betalar 21k i månaden, känns ändå så otroligt skönt att man har pengar kvar till nästa lön. Träffade damen i samma veva som inledande och nu har vi bestämt oss att flytta ihop, (eller jag flyttar in hos henne :) har pratat med Kf så jag vet hur allt går till. Livet går åt rätt riktning. Såå otroligt nöjd med livet trots sanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp