• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

3 - 9 mars levereras deklarationen till digitala inbox

Alva88

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
18 November 2019
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
88
Poäng
237
Fick den till sist, en liten återbäring om 1400 kr skönt att jag låg ganska rätt i jämkningen :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 792
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Väntar fortfarande....

Hur mycket stämmer bärekningen som man kan göra på skatteverkets hemsidan? Enligt den så borde jag få över 9 000kr.

Jag har börjat jobba deltid i juni och har tjänat 132 000 kr fram till december och betalt ca 15 000 kr räntor. av de 132 000 kr är 30 500 kr skatt. Vad tror ni? Kommer jag få över 10 000 kr eller bli besviken?
 

Tedd

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
27 Januari 2021
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Fick min nu 12600 tillb. 42500 betald ränta bara ferratum 18000 tur att jag gjorde mig av med dem, spärrat mig me. Vilka är loanstep i listan är det 4 Finance.
 

Jonnaaaa

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
11 Augusti 2016
Meddelanden
389
Mottagna reaktioner
142
Poäng
327
Jag har lagt in den manuellt varje år och ändå fått tillbaka i april men i år tänker jag inte chansa då jag behöver pengarna så tänker att jag godkänner och sedan lägger in alektums ränta efter att pengarna kommit? Borde ju funka. Betalade bort alla mina skulder förra året och har betalat 300 000 i ränta. Fy sjutton!
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Jag har lagt in den manuellt varje år och ändå fått tillbaka i april men i år tänker jag inte chansa då jag behöver pengarna så tänker att jag godkänner och sedan lägger in alektums ränta efter att pengarna kommit? Borde ju funka.
Ah! Kan man göra så? Någon som vet? Hade ju varit smidigt! Är också i behov av återbäringen i april. :/
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Någon som vet vart man finner årsbesked från Gothia och Svea?
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 870
Mottagna reaktioner
1 866
Poäng
1 277
Fick min nu. Kvarskatt på drygt 23000. Och inser också att det innebär att slutskattebesked kommer i augusti. Syns inte min inkomst i en kreditupplysningvförrän då heller?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Ser ingen ränta från:

Gothia
Alektum
Lowell
Intrum

någon annan som inte fått rapporterad ränta från Lowell och intrum?
Är inte Gothia Arvato finance? Jag har iallafall nått därifrån. Och har för mig de är från gothia. Men nu när jag kollade har jag inget heller från Lowell eller Alektum eller Svea :( tröttsamt om man måste registrera de själv. Men kan man inte göra ändringen efter april ?
Blir att sätta sej ner och ringa och se var man kan få alla ränteuppgifter.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Är inte Gothia Arvato finance? Jag har iallafall nått därifrån. Och har för mig de är från gothia. Men nu när jag kollade har jag inget heller från Lowell eller Alektum eller Svea :( tröttsamt om man måste registrera de själv. Men kan man inte göra ändringen efter april ?
Blir att sätta sej ner och ringa och se var man kan få alla ränteuppgifter.
Ah, nu när du säger det så kan det nog vara så! Jag har också från Arvato. Går man in på Gothia, ”mina sidor”, så står det att om man vill betala hela sin skuld så är det till Arvato.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp